וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות מסוריה: "אסטרטגיה נרחבת של אונס בלחימה"

דו"ח של הוועדה הבינלאומית להצלה מגלה כי מרבית הפליטות מסוריה נמלטו בגלל אלימות מינית שהופעלה נגדם. רבות מהן נחטפו, נאנסו על ידי מספר גברים לעיניי משפחתן ועונו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

אונס הפך להיות "כלי משמעותי" במלחמת האזרחים בסוריה, כשנשים וילדות שהפכו פליטות סיפרו כי הסיבה המרכזית לבריחתן מסוריה היא תקיפות מיניות – כך על פי דו"ח "הוועדה הבינלאומית להצלה" (IRC). נשים וילדות שנמלטו לירדן ולבנון סיפרו לארגון כי הן הותקפו בביתן ובפומבי, בעיקר על ידי גברים חמושים. מקרי האונס מבוצעים לעיתים על ידי מספר גברים ובמקרים רבים לעיניי חברי משפחתן. במקרים רבים הנשים נחטפו, עונו ונרצחו.

מחנות פליטים של סורים מוצפים בלבנון. AP
"הותקפו בביתן ובפומבי". פליטות סוריה במחנה פליטים מוצף בלבנון, בשבוע שעבר/AP

"הסיפורים ששמענו מהנשים הסוריות מזעזעים. רבות מהן עברו אונס ועינויים בסוריה, אך כפליטות אינן יכולות למצוא את התמיכה שהן זקוקות לה בכדי להחלים מהצלקות בגופן ונפשן", סיפר סאנג' סריקאנטן, מנהל תחום החירום בארגון. "זה עוד בלי לדבר על הצורך למצוא אוכל ומקלט למשפחתן". הארגון, שראיין 240 נשים וילדות, לא הצליח לכמת את מקרי האונס, אך הדו"ח מצייר תמונה כי האלימות המינית הפכה לסוג של "אסטרטגיה" במלחמה, כפי שקורה לעיתים בארצות במשבר. גם מדו"ח של ארגון אחר למען זכויות אדם שפורסם בחודש יוני עלה כי אלימות מינית הפכה לכלי לעינוי גברים, נשים וילדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מחנות פליטים של סורים מוצפים בלבנון. AP
אישה סורית במחנה פליטים בלבנון, בשבוע שעבר/AP

בשבוע שעבר הודיע ויליאם הייג, שר החוץ הבריטי, כי אנגליה שלחה צוות של מומחים לטיפול בנפגעות תקיפה מינית בסוריה. "שלחנו מומחים לאזור בכדי להכשיר אחרים כיצד להתמודד עם דיווחים על מקרי אונס ותקיפה, כדי לשפר חקירה ותביעות עתידיות", אמר הייג. האו"ם פרסם אמש דו"ח המעריך כי מספר הפליטים הסורים עומד על 612,847 איש, כשקרוב ל-200 אלף מתוכם בלבנון ו-128 אלף בירדן. היתר מתרכזים בטורקיה, עירק, מצרים וצפון אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully