וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן הקימה תחנות האזנה לישראל בגולן הסורי"

לפי דו"ח של מחלקת ההגנה האמריקנית, משמרות המהפכה הקימו תחנות בשני מוקדים בסוריה, שתפקידן לספק מידע על ישראל לחיזבאללה. כמו כן, מתוכננות לקום עוד תחנות בצפון המדינה

דו"ח חדש של מחלקת ההגנה האמריקנית קובע כי אירן הקימה תחנות האזנה מודיעיניות בסוריה, שתפקידן לספק מידע על ישראל לארגון חיזבאללה, כך דיווח הלילה (שני) ה"וורלד טריביון". על פי ממצאי הדו"ח, שפורסם בחודש שעבר, התחנות הוקמו בכמה מוקדים בסוריה, בין השאר לחופי הים התיכון, על ידי משמרות המהפכה של אירן, בשיתוף פעולה עם סוריה, בת בריתה של טהרן.

בתגובה לנפילת הפצמ"ר: צה"ל השיב באש טנקים.
מהדו"ח עולה כי התחנות פועלות מאז 2006. הכפר ביר אל-עג'ם, בשטחה הסורי של רמת הגולן

עוד עולה מהדו"ח כי שתי תחנות האזנה אירניות-סוריות פועלות מאז 2006 – האחת בצפון סוריה והאחרת באזור הגולן הסורי. הדו"ח, שכותרתו "משרד ההגנה והמודיעין האירני: תמונת פרופיל", אף קובע כי משמרות המהפכה של אירן, המופקדות על התכנית, פועלות להקמת תחנות האזנה נוספות בצפון סוריה.

בסוף השבוע שעבר דווח כי משטרת ספרד החרימה תכולת משאית שעל פי החשד הכילה מטען שנועד להישלח לאירן לצורך תכנית הגרעין שלה, כך מסר משרד הפנים במדינה. על פי הדיווח, המשטרה עצרה שני חשודים שהובילו את המטען, שהכיל שסתומים בעלי יכולת עמידות גבוהה בתהליכים כימיים.

אחמדינג'ד ואסד בדמשק. רויטרס
התחנות הוקמו על ידי משמרות המהפכה האירניות בשיתוף פעולה סורי. אסד ואחמדינג'ד/רויטרס

לפני כשבועיים הודיעה ממשלת אירן כי היא מסכימה לקיים שיחות עם שש המעצמות המערביות בנושא תכנית הגרעין שלה החודש. ואולם עד כה לא הוחלט על מועד או מקום לקיומן. מוקדם יותר היום אף הודיע סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, כי ארצו מודאגת מכך שטרם נקבעו השיחות. שש המעצמות – ארצות הברית, רוסיה, צרפת, בריטניה, גרמניה וסין – לא הצליחו עד כה להשיג פריצת דרך במגעים עם אירן בשלושה סבבים של שיחות שנערכו מאז חודש אפריל האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully