וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים לעימות? צבא אירן פתח בתרגיל ימי גדול

בתרגיל שייערך באזור המפרץ הפרסי, יתרגלו הכוחות האירנים כלי נשק חדשים ובהם טילים, פצצות ורובים. בתוך כך, נאט"ו הציבה מערכת הגנה מטילים בדרום טורקיה "שלא מפני מדינה ספציפית"

צבא אירן פתח היום (שבת) בתרגיל ימי בן עשרה ימים באזור מיצרי הורמוז, המקשרים בין מפרץ עומן שבאוקיינוס ההודי לבין המפרץ הפרסי ומהווים נקודת מפתח שדרכה עוברות חביות נפט לרחבי העולם. גורמים במערב חוששים שאירן תחסום את המעבר במיצרים במקרה של עימות צבאי, וכך תמנע מעבר של נפט מהמפרץ הפרסי אל שאר העולם. לא ברור אם בכוונת הכוחות אכן לחסום את המיצרים במהלך התרגיל, שזכה לכינוי "וולאייט-אי 90". משמעות המילה וולאייט בפרסית היא עליונות.

"חסימת המעבר היא בהחלט בהישג ידם של כוחות צבא אירן, אבל הסמכות לקבל החלטה בסדר גודל כזה נתונה בידי ראשי המדינה בלבד", צוטט מפקד הצי האירני, חביבאללה סייארי בסוכנות הידיעות הרשמית למחצה במדינה, ILNA. "הצגת כוח ההגנה וכוח ההרתעה של אירן לצד העברת מסרי שלום וידידות במים הבינלאומיים באזור המיצרים - אלו המטרות הבולטות של התרגיל. הוא יציג גם את היכולת העליונה של המדינה באזור, ויאפשר לתרגל שימוש בכלי נשק חדשים - טילים, פצצות טורפדו ורובים".

בתוך כך גם צבאות המערב אינם קופאים על שמריהם, כשהיום חשף העיתון הטורקי "הורייט" כי מערכת מכ"ם של נאט"ו שמעוצבת ליירט טילים תוקם בעיר מלטיה שבדרום מזרח טורקיה בתוך כשבוע. המערכת תתחיל לפעול רק לאחר שההסכם בין טורקיה לארצות הברית המפרט את פרטי פריסת המכ"ם, יובא לאישור נאט"ו. ועדה של נאט"ו תיפגש בשבוע הבא על מנת לסכם את התהליך כדי להפעיל את המערכת. גורם טורקי רשמי הבהיר שהמערכת היא הגנתית, וסירב לאשר כי איום ממדינה ספציפית היא שהביא להצבת המערכת. אירן ביקרה את המהלך בחריפות, כיוון שהיא רואה בו פעולה עוינת מפורשת נגדה, והיא אף איימה לפגוע במתקן במקרה של עימות צבאי עם ארצות הברית או ישראל.

לקראת עימות מול אירן? - כותרות נוספות
דיווח: ציוד מעקב מודיעיני הגיע מישראל לאירן
הרמטכ"ל האמריקאי: "מקדמים אפשרות התקיפה באירן"
בעולם משתכנעים: "מלחמה חשאית" נגד אירן כבר החלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully