וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאיימת: תקיפה בשטחנו - התאבדות ישראלית

אחרי תקופה קצרה של שקט יחסי בהצהרות התקיפות, שר ההגנה של אירן חוזר לשיח הלוחמני. עם זאת, ברקע התמרון הצבאי הגדול שנערך במיצרי הורמוז, הוא מבהיר: איננו מעוניינים במלחמה

ברקע התמרון צבאי הגדול שעורכת אירן מול חופיה בימים אלה, מצהיר שר ההגנה שלה כי כל תקיפה צבאית שתעשה ישראל בשטחה תבשר את "התאבדות המשטר התל-אביבי".

אחרי תקופה רגועה יחסית בהצהרות התוקפניות מצד טהרן, צוטט אמש (ראשון) הגנרל אחמד וחידי ברשת הטלוויזיה האירנית בשפה האנגלית, PRESS-TV, באומרו כי אם ישראל תתקוף באירן, היא תיענה ב"מתקפה קטלנית".

אחרי שביום שבת אמר וחידי כי צבא אירן אינו מעוניין במלחמה - "אך אם האויב ייצא לפעולה, נשתמש בכל סוג של יכולות שיש לנו" – הוא אמר אתמול כי ישראל מבודדת לגמרי בעולם, ואינה מסוגלת לצאת למבצע צבאי לבדה וללא סיוע ממדינות אחרות.

מפקד חיל הים של צבא איראן, אדמירל חביבאללה סיארי, מציג את תכנית התרגיל הצבאי במיצרי הורמוז. דצמבר, 2011. רויטרס
מפקד חיל הים של אירן, חביבאללה סיארי, מציג את תכנית התמרון הצבאי בהורמוז/רויטרס

בהתייחסו ליכולותיה הצבאית של ארצו, טען וחידי כי אירן עשתה התקדמות משמעותית רבה "בכל התחומים, ההתקפיים וההגנתיים, מבלי סיוע ממדינות זרות". כדוגמה, הוא ציין, בין היתר, תהליכי ייצור של מטוסי ריגול בלתי-מאוישים ומטוסי תקיפה, לצד ציוד ללוחמה אלקטרונית, וטכנולוגיה המשמשת בטילים בליסטיים. בהתייחסו למל"ט האמריקני שנמצא בידי אירן, אמר וחידי כי "התקרית מדגימה את יכולתה של אירן להתמודד עם מוסי האויב".

"חסימת המיצרים - רק בסמכות ראשי המנהיגה"

בסוף השבוע, פתחו צבא אירן וחיל הים שלה בתרגיל בן עשרה ימים, ששמו "וולאיית 90" ("עליונות") במצר הורמוז, המקשר בין מפרץ עומן שבאוקיינוס ההודי למפרץ הפרסי, נקודת מפתח למעבר מכליות נפט ברחבי העולם. גורמים במערב חוששים שאירן תחסום את המעבר במקרה של עימות צבאי, ותמנע מסחר בנפט מהמפרץ הפרסי אל שאר העולם.

"חסימת המעבר היא בהחלט בהישג ידם של כוחות הצבא, אבל הסמכות לקבל החלטה בסדר גודל כזה נתונה בידי ראשי המדינה בלבד", צוטט מפקד הצי האירני, חביבאללה סייארי בסוכנות הידיעות הרשמית למחצה במדינה, IRNA. "הצגת כוח ההגנה וכוח ההרתעה של אירן, לצד העברת מסרי שלום וידידות במים הבינלאומיים באזור, אלה המטרות הבולטות של התרגיל, שבו יוצגו גם יכולות טילים, פצצות טורפדו ורובים".

מתכוננים לעימות? צבא אירן פתח בתרגיל ימי גדול
בעולם משתכנעים: החלה"מלחמה חשאית" נגד אירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully