וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג למורדים הסורים: "כבשו בסיס אסטרטגי באידליב"

ניר יהב

11.1.2013 / 13:20

לאחר לחימה ממושכת, דווח כי המורדים הצליחו להשתלט על בסיס המסוקים הגדול ביותר בצפון המדינה והשני בגודלו בכל סוריה. עד כה נהרגו היום בקרבות בסוריה לפחות 53 בני אדם

קרדיט: מתוך יוטיוב

לאחר ימים ארוכים של לחימה, הצליחו היום (שישי) המורדים בסוריה להשתלט על בסיס המסוקים הגדול ביותר בצפון המדינה והשני בגודלו בסוריה כולה. לפי דיווחים מסוריה, כוחות המורדים השתלטו על בסיס חיל האוויר "תפתנאז" שבמחוז אידליב לאחר קרבות קשים שהיו במקום ולאחר שכוחות רבים מצבאו של הנשיא בשאר אסד נסוגו ממנו. ראש ארגון זכויות האדם הסורי, ראמי עבד א-רחמן, אמר כי זו הפעם הראשונה שבה שדה תעופה צבאי חשוב נופל לידי המורדים.

בסרטוני וידאו שהפיצו מיד לאחר ההשתלטות על הבסיס הצבאי החשוב, נראו המורדים כשהם חוגגים את ההישג המשמעותי ומעבירים במשאיות שלל שנלקח מתוך הבסיס. בין השאר הועברו תחמושת, משגרים ורקטות. בנוסף, הם הסתובבו בתוך הבסיס כדי להוכיח שהם אכן השתלטו עליו. בתמונות נוספות שהפיצו, נראו המורדים כשהם מטפסים על המסוקים הנמצאים בבסיס וחוגגים את ניצחונם. לפי הדיווחים, לאחר ההשתלטות על הבסיס, תקף חיל האוויר הסורי את המורדים במקום. לא דווח על נפגעים.

בסיס חיל האוויר הסוריה בתפתנאז. מחוז אידליב, נובמבר 2012. רויטרס
בסיס חיל האוויר "תפתנאז" שנכבש, נובמבר 2012/רויטרס

בימים האחרונים התנהלה לחימה עזה באזור אידליב שבצפון-מערב סוריה, ובעיקר בבסיס "תפתנאז". במשך ימים ארוכים כיתרו המורדים את הבסיס וניסו לפרוץ אליו ולהשתלט עליו. אתמול דיווחו תושבי מחוז אידליב כי צבא סוריה הצליח להדוף מתקפה של המורדים על העיירה מסטומה, שם מרוכזים טנקים רבים של צבא אסד. בעימותים הקשים בעיירה נהרגו כ-20 מלוחמי המורדים ו-17 מתושבי העיירה הוצאו להורג. צבא אסד השתלט על העיירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מפגינים ימחו על "מחנות המוות של הפליטים"

לצד זאת, 41 בני אדם נהרגו הבוקר במתקפה של צבא סוריה בעיר אל-חסכה. פעילי אופוזיציה סורים דיווחו כי בין ההרוגים גם נשים וילדים. האופוזיציה דיווחה כי עד כה נהרגו היום ברחבי המדינה 53 בני אדם. כמו כן, דווח על עימותים ברחבי המדינה. בין השאר דווח כי צבא אסד ירי ארטילריה לעבר הכפרים במחוז לאטקייה, וכן דווח על ירי כבד לעבר גדודי המורדים באזור דרעא. צבא סוריה הפגיז הבוקר גם את חמה ואת חומס, ודווח כי עשן כבד מיתמר מעל שכונת סולטאניה בעיר.

לאחר תפילות יום השישי צפויות להיערך כמדי יום שישי הפגנות מחאה נגד הנשיא בשאר אסד, והפעם תחת הכותרת: "מחנות המוות של הפליטים". המפגינים יקראו לעולם לסייע למאות אלפי הפליטים שנמלטו מבתיהם בסוריה וקופאים מקור בימים אלה במחנות הפליטים המאולתרים שהקימו בלבנון, טורקיה וירדן. במקביל הורה עבדאללה, מלך ערב הסעודית, להגיש סיוע דחוף בסך 10 מיליון דולרים לפליטים הסורים בירדן בשל הקור העז שממנו הם סובלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully