וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלג ירד על דמשק - ופליטי המלחמה קופאים מקור

ניר יהב

10.1.2013 / 14:14

בכמה אזורים מסביב לבירה הסורית נערם השלג עד לגובה מטר, כמו גם במחנות המאולתרים שהוקמו לעקורים שנמלטו ללבנון: "הפליטים חווים סבל אמיתי, בעיקר בימים האחרונים"

גם סוריה נצבעה ביומיים האחרונים בלבן, בשל שלג כבד שנערם בחלקים נרחבים מהמדינה, בין היתר בדמשק ובחומס. העיתון הסורי הממלכתי "אל-ווטן", הנחשב לשופרו של משטר אסד, כתב בכותרתו הראשית כי "השלג כיסה את דמשק" וכתב על אזרחים רבים "שלא חששו מהקור הכבד ויצאו להשתעשע בשלג". העיתון דיווח כי בסוריה קיים מחסור כבד בגז לחימום וכי אזורים רבים מנותקים מזרם החשמל.

בכמה אזורים בפרברי דמשק, נערם השלג עד לגובה מטר. גם גשמים עזים ירדו ברוב חלקי סוריה, כשהאזור ש"זכה" למרבית הגשמים היה הכפר תל-שהאב במחוז דרעא. השלג צפוי להמשיך לרדת גם היום (חמישי) בסוריה, והטמפרטורות יישארו נמוכות.

שלג בדמשק, סוריה. 9 בינואר 2013. רויטרס
גם בעיר חומס, במרכז סוריה, ירדו כמויות משמעויות של שלג/רויטרס

שלג כבד ירד גם על מחנות הפליטים הסורים המאולתרים שהוקמו בלבנון. רבים מהאוהלים בתוך אותם מחנות אף נרטבו, הוצפו ונפגעו. ארגוני סיוע וזכויות אדם מנסים בימים האחרונים להעניק סיוע למאות אלפי הפליטים שנמלטו מבתיהם בסוריה, אך על פי הדיווחים, אוהלים רבים נפגעו ורבים נותרו חסרי בית בכפור העז. ראש הכפר הלבנוני אל-מרג', שמארח אלפי פליטים סורים, אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי התושבים הארעיים חווים "סבל אמיתי, בעיקר בימים האחרונים". עוד סיפר כי העירייה עושה הכול כדי לסייע להם ביחד עם ארגוני סיוע.

לקריאה נוספת
עזה מתחת למים: הסערה הכתה גם ברצועה
נסראללה רועד מקור: שלג והרוגים גם בלבנון

לפניות לכתב ניר יהב: nir_yah@walla

מחנה הפליטים אל-מרג' בלבנון. 9 בינואר 2013. רויטרס
מחנה הפליטים אל-מרג' בלבנון. "סבל אמיתי"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully