וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בעזה מתחת למים: הסערה הכתה גם ברצועה

ניר יהב

9.1.2013 / 21:41

ביומיים האחרונים נאלצו תושבי הרצועה להתנייד ממקום למקום בעזרת סירות ומים עלו והציפו את בתיהם. החשש: עשרות בתים נוספים ברפיח יוצפו. 25 בני אדם נפצעו בסערה עד כה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

כך הפכה רצועת עזה לוונציה קטנה: הגשמים העזים שירדו על רצועת עזה ביומיים האחרונים גרמו לשטפונות קשים ברחבי הרצועה, ובעיקר באזור העיר רפיח שבדרומה. כ-40 בתים בעיר הוצפו והתושבים שמתגוררים בהם פונו באמצעות סירות. שכונות שלמות בעיר רפיח הוטבעו בתוך שלוליות של גשמים ונראו כמו נהר גדול. ברשות להגנה אזרחית בעזה הביעו חשש שעשרות בתים נוספים ברפיח יוצפו ולפיכך התנהלו לאורך כל היום מאמצים לחלץ את התושבים מהבתים. רוב ההצפות אירעו בשכונת אל-ג'נינה בעיר.

מזג אוויר סוער והצפות ברצועת עזה 9 בינואר 2013. רויטרס
דוהר למרות הכל. עזה, היום/רויטרס

ראש עיריית רפיח, סחבי רדוואן, אמר כי צוותי ההצלה בעירייה פועלים לצד אנשי ההגנה האזרחית על מנת להעניק סיוע לתושבים שבתיהם ניזוקו. "המצב בעיר קשה בשל הגשמים העזים", אמר. "המשפחות שפונו מבתיהן הועברו למקומות בטוחים. יש עשרות בתים נוספים שנמצאים בסכנת טביעה אם ימשיכו הגשמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מזג אוויר סוער והצפות ברצועת עזה 9 בינואר 2013. רויטרס
שטים מבית לבית. עזה, הבוקר/רויטרס

מנכ"ל רשות המים במשרד החקלאות בממשלת חמאס ברצועת עזה, ניזאר וחידי, סיפר כי כמות הגשמים שירדה בימים האחרונים ברצועת עזה היא הכמות הגדולה ביותר שירדה מזה עשור. לדבריו, מאז תחילת החורף ירדו כבר כ-200 מילימטר של גשמים, המהווים כ-55 אחוז מכמות הגשמים השנתית. בכמה מוקדים ברחבי הרצועה דיווחו התושבים כי שלוליות המים שנוצרו בעקבות הגשמים העזים הגיעו לגובה של כשני מטרים.

לצד ההצפות והשטפונות הקשים, היו גם כמה פלסטינים שנפצעו ברחבי הרצועה כתוצאה ממזג האוויר החורפי. על פי הרשויות בעזה, 15 בני אדם נפצעו, ביניהם ילד בן 10 מחאן יונס שנפצע באורח קשה לאחר שעמוד עץ נפל על ראשו בשל הרוח העזה. שאר הפצועים נפגעו בתאונות דרכים ונפילה ממקומות גבוהים בשל הרוחות. שני ילדים מתוכם נפצעו באורח קשה. עוד דווח על עצים רבים שקרסו ועל מכוניות שטבעו בשטפונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully