וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת אסירים בסוריה: 2,130 אזרחים תמורת 48 אירנים

9.1.2013 / 11:58

ארגון IHH הודיע כי תיווך לגיבוש ההסכם עם ממשלת סוריה, במסגרתו תשוחרר קבוצת אירנים שנחטפה על ידי המורדים בקיץ האחרון. בין המשוחררים: טורקים ואזרחים של מדינות נוספות

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

ממשלת סוריה תשחרר היום (רביעי) 2,130 אסירים מבתי כלא אזרחיים, בתמורה לשחרורם של 48 אירנים שנשבו באזור דמשק על ידי כוחות המורדים, כך הודיע הוועד המנהל של ארגון הסיוע הלא-ממשלתי IHH, שבסיסו בטורקיה. קבוצת האירנים נשבתה בסוריה בתחילת חודש אוגוסט של השנה שעברה, ובתחילה איימו החוטפים, שהזדהו כ"בריגדת אל-בראא", לרצוח את בני הערובה.

לדברי עוסמאן אטאלי, חבר בוועד המנהל של IHH, מרבית האסירים שישוחררו במסגרת העסקה הם אזרחים סורים. מקצתם טורקים וחלקם אזרחים של מדינות אחרות, שזהותם לא פורסמה. ראש הארגון, בולנט פהמי, נמצא בדמשק כדי לתאם את שחרור האסירים, שלדבריו כבר החל וצפוי להסתיים במהלך היום. סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" דיווחה כי עסקת האסירים נחתמה בתיווכן של אנקרה וממשלת קטאר.

שר החוץ של אירן, שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, בריאיון עם רויטרס. 9 ביולי 2012. רויטרס
שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, ביקש בקיץ סיוע בשחרור החטופים/רויטרס

בתקשורת הטורקית דווח כי האסירים הסורים ישוחררו מבתי כלא בערים לטקיה, חומס, אידליב וחלב, וכי המשלחת הטורקית שהגיעה לדמשק כדי לתאם את המגעים מונה שמונה חברים, והתקבלה על ידי גנרל סורי. לפי דיווחים בטורקיה, הקבוצה האירנית תשוחרר בכפר דומא, מצפון לדמשק.

המורדים הסורים אמרו כי החטופים היו חברים במשמרות המהפכה של אירן, וכי הקבוצה נשלחה לסוריה כדי לסייע לנשיא בשאר אסד במלחמת האזרחים המתחוללת במדינה. אירן טענה כי מדובר בקבוצה של עולים לרגל, שביקשו לבקר באתרים שיעיים.

אחרי חטיפת הקבוצה, דווח בטהרן כי שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי פנה לשר החוץ של טורקיה, אחמט דאווטאולו, ולמקבילו מקטאר - השייח חמד בן ג'סם בן ג'בר אל-ת'אני. שני השרים, דווח, הסכימו לסייע לטהרן במאמצים לשחרור בני הערובה, אך לא נמסר מה סוג העזרה שהסכימו שתי המדינות להושיט.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully