וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מבקשי מקלט נאלצים להמתין בחניון לקבלת אשרה?

מבקשי מקלט שמגיעים לחדש את אשרתם בלשכת רשות האוכלוסין וההגירה בקניון רמלה אינם מורשים להתקהל או לשבת במקום בזמן ההמתנה. "המקום היחיד שאפשרו להם לשבת היה בחניון"

מבקשי מקלט המבקשים לחדש את אשרתם אינם מורשים להכנס בקבוצות לקניון רמלה, בו נמצאת לשכת רשות האוכלוסין וההגירה. הם אף אינם מורשים לשבת בקניון בזמן שבו הם ממתינים לחידוש האשרה. "לפני שבועיים הגענו למקום ארבעה אנשים ,כשהיינו צריכים לחדש את האשרות שלנו", סחפר היילה, אזרח אריתריאה השוהה בישראל מזה שלוש שנים, "בכניסה לקניון נעצרנו על ידי השומר שלא הסכים לתת לנו להיכנס יחדיו ואמר שנכנס כל אחד לבד כשקודמו ייצא ורק חזר כל הזמן - 'נהלים נהלים'. הסברנו לו שמדובר בכמה שעות לפחות ורק אחרי שעה של המתנה איפשר לנו להיכנס בהפרש של כמה דקות. לא הבנתי את העניין, חשבתי שמשרד פנים עמוס בצורה חריגה אבל בפנים לא היה דבר חריג".

מבקשי מקלט, רובם אזרחי סודן ואריתריאה, מתבקשים להאריך את אשרתם בלשכות רשות האוכלוסין וההגירה מידי מספר חודשים. על פי ההליך, המבקש מגיע ללשכה, מגיש מסמכיו ומתבקש לשוב לאסוף את האשרה כשלוש או ארבע שעות לאחר מכן. יש לציין כי ברשות לא מאפשרים למבקשים להיכנס ללשכה או להמתין לאשרה בשטחה.

בקניון רמלה, כך עולה מעדויות שונות, גם את ההמתנה לא מורשים מבקשי המקלט להעביר בחופשיות ברחבי הקניון, בדומה לישראלים. "אם יש אנשים בודדים אפשר להסתובב, אבל מדובר בזמן המתנה ארוך ואם נרצה לשבת על ספסל או באזור האוכל, לא פעם ראיתי שאנשים שישבו התבקשו להתפזר ולעזוב את המקום, המקום היחיד שאפשרו להם לשבת היה בחניון. זה מצב לא נעים, כשלפעמים קר שם או חם שם אבל אין לנו כל כך ברירה", אמר היילה.

"לא מונעים את הכניסה לקניון"

"לא נותר אלא להביע שאט נפש מהמשך הניסיונות הלא חוקיים לצמצם את הגישה של מבקשי מקלט למרחב הציבורי בישראל" אמרה רעות מיכאלי, מנכ"ל מוקד סיוע לעובדים זרים. "הניסיונות שנוסו בעבר גם נגד ערבים, אתיופים, מזרחיים וקבוצות מוחלשות אחרות נפסלו על ידי בתי המשפט תוך חיוב בפיצויים. חובתם של בעלי הקניון לאפשר כניסתו של כל אדם, ללא קשר לצבע עורו, וחובתו של משרד הפנים לקיים את משרדיו במקומות שיאפשרו קבלת שירותים על ידי כל מי שזקוקים להם".

בהנהלת הקניון מכחישים כי קיימת אפליה. "אנחנו ממש לא מונעים את הכניסה לקניון מאיש אבל יש לנו בעיה כשמשרד הפנים הופך את הקניון לעמדת קבלת קהל", אמר ששי קמר, מנהל קניון רמלה, "משרד פנים לא מאפשר למבקשי המקלט להיכנס ללשכה, ואוסף את המסמכים ברחבה בחוץ ומבקש מהם לחזור אחרי זמן מה. הדבר הוביל למספר פעמים בהן הם ישבו בהתגודדויות וחסמו כניסה לחנויות, אז ביקשנו מהם לעזוב את פינת הישיבה הזו. אנו מאפשרים להם לשבת ולטייל היכן שהם רוצים כל זה כשממתינים למשרד הפנים שלא מאפשר להם להמתין בשטחו. יש פינת ישיבה בחניון בה יושבים היות ומשרד הפנים לא מסדיר את הבעיה". מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "רשות האוכלוסין פועלת באופן זהה בכלל הלשכות. אנו ממליצים להנהלות הקניונים לקחת אחריות על מדיניותם המפלה ולא להיתלות בגופים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully