וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגן שנאה בתל אביב: ”לגרש סודנים לסודן, שמאלנים גם איתם"

יממה לאחר פרסום החשד כי אריתראי אנס קשישה ליד התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, קראו עשרות תושבים ופעילי ימין לגירוש האזרחים הזרים, שמצדם מבהירים: "לא כולנו פושעים"

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

בשעות שלאחר פרסום דבר האונס של קשישה בת ה-83 ליד התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, שבוצע לפי החשד בידי אזרח זר מאריתראה, המתח הקיים ממילא בין הישראלים לנתינים הזרים בשכונות דרום העיר רק הולך וגובר. הערב (שני) עורכים עשרות פעילי ימין ותושבי השכונות הפגנת מחאה בעיר, שבה קראו המשתתפים: "ביבי הביתה", "העם דורש - סודנים לגרש", ו"סודנים לסודן, שמאלנים יחד איתם", תוך שהם נושאים שלטים ועליהם הכיתוב "אלי ישי נכשלת" ו"לא נצביע למי ששכח אותנו". המפגינים, ובהם ח"כ מיכאל בן ארי, צועדים בשעה זו לכיוון התחנה המרכזית בתל אביב.

"אני כאן היום ומגיעה לכל הפגנה נגד הנגע הזה", אמרה רחל כהן, תושבת שכונת יד אליהו. "גם אלינו הגיעו וכל לילה אני צריכה לסבול את הרעש שלהם לרחובות. אני גרה ליד טיפת חלב, והמקום מטפל ביותר סודנים מישראלים".

מיכאל בן ארי בהפגנה נגד מסתננים בדרום תל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
"הולכים בתחנה המרכזית ולא רואים לבן אחד". פעילי ימין בהפגנת השנאה הערב/יותם רונן

"הם מרעישים בלילות, עד סביבות השעה 2, ואז מזמינים להם משטרה והם בורחים לכל הכיוונים", סיפרה לוואלה! חדשות תושבת העיר שהשתתפה בהפגנה. "אלה בני אדם שגם אם תתנהגי אליהם יפה, זה לא הולך. אני צריכה לפחד במדינה שלי? אני בשוק מאז ששמעתי על המקרה, דבר כזה לא קרה". "את הולכת בתחנה המרכזית ולא רואה לבן אחד", הוסיפה. לדבריה, דרך הפיתרון היא "שיחזירו אותם למדינה שלהם, ואם לא אז שירכזו אותם מחוץ לתל אביב. שכל השמאלנים יפי הנפש יקחו אותם אליהם, כמו שהם מביאים להם אוכל ודואגים להם. שלא ירכזו אותם פה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנת פעילי ימין נגד מסתננים בדרום תל אביב, דצמבר 2012. בן קלמר
"העם דורש - סודנים לגרש", קראו התושבים. ההפגנה, הערב/בן קלמר

חלק מהזרים חשים מאוימים מהאווירה שנוצרה בשל חשד נגד אחד מהם: "העדפתי לא ללכת לעבוד היום", אמרה הבוקר אחת מהם, שמתגוררת בשכונת התקווה. "המעסיק שלי סיפר לי מה היה הבוקר וזה קצת מפחיד, אז אני מעדיפה להישאר בבית היום", סיפרה אנאיסה, אזרחית אריתראה שעשתה דרכה הביתה בריצה, כשבידה שקיות עם אוכל לימים הקרובים.

הפגנה נגד מסתננים בדרום תל אביב, דצמבר 2012. בן קלמר
אזרחים זרים צופים על מפגן ההסתה נגדם, הערב בדרום תל אביב/בן קלמר

לדבריה, "זה לא שאי אפשר לצאת אבל אם לא חובה - עדיף שלא. בטח לא בערב, כשאמרו לי שתהיה הפגנה. אי אפשר לדעת מה יהיה אחרי זה". אנאיסה, שכבר חוותה את אימת הזעם של התושבים הישראלים, חשבה שעברו הימים הלא בטוחים. "במהומות הקודמות רדפו אחרי כמה צעירים וממש חששתי", אמרה. "אני מקווה שאנשים יבינו שאדם אחד שמבצע פשע זה לא משקף אוכלוסייה שלמה, בדיוק כמו ישראלי אחד שמבצע פשע ולא מאשימים את כולם. אנחנו רק מנסים לחיות את חיינו בשקט. לא רוצים לפגוע באיש".

הפגנת פעילי ימין נגד מסתננים בדרום תל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
פרסום החשד נגד אחד הזרים הבעיר את השכונות. ההפגנה, הערב/יותם רונן

השגרה שאפיינה את שעות הבוקר בשכונת התקווה, נעלמה בשעות הצהריים, עם היוודע החשד כי אזרח זר אנס קשישה. "לא ברור לי למה האנשים האלה עוד כאן. חיות כאלה, שמפחידות את נשותינו וילדינו, צריכות להיות בכלוב ולא ברחוב", אמר עזריאל, תושב השכונה. "חשבתי שאחרי ההפגנה הקודמת הם יבינו וילכו מכאן, אבל הם רק יושבים שיכורים ובוכים שאין להם לאן ללכת. די, נמאס, מה עם הביטחון שלנו? למה לנו איש לא דואג? יש בחירות עכשיו אז נראה את כל הפוליטיקאים מדברים ומקיימים".

"ייתכן שהמצב ייצא משליטה בהפגנה"

"התושבים בשכונה טעונים וכועסים מאוד כי לא מדובר במקרה חד פעמי אלא בתופעה הולכת ומתעצמת", אמר שלום מסלאווי, יו"ר ועד הפעולה של שכונות דרום תל אביב. "ייתכן מאוד שהמצב יצא משליטה בהפגנה, אתה יודע איך אתה מתחיל אך לא איך יסתיים". לדבריו, "יש מקרים רבים שלא מדווחים בהם הטרדות מיניות, מעשי אלימות וגנבות. הנפגעות העיקריות מארועי אונס ואלימות הן בעיקר אוכלוסיית העובדות הזרות שלא מתלוננות או מדווחות כי אינן חוקיות".

שכונת נווה שאנן בה התרחש אונס הקשישה על ידי אריתראי, דצמבר 2012. בן קלמר
האזור בו אירע האונס. שכונת נווה שאנן שבדרום תל אביב, היום/בן קלמר

עוד מוסיף מסלאווי כי גם רבים מהישראלים ויתרו על פנייה למשטרה וחשים שנותרו לבד במערכה "גם תושבים שנופלים קורבן לא מדווחים פעמים רבות כי יודעים שהמשטרה חסרת אונים מול התופעה הזו. ממשלת ישראל הפקירה אותנו ואת הביטחון שלנו. כל הזמן שומעים הבטחות אך בשטח לא קורה דבר. בינתיים קשישות לא יכולות להגיע למרכזי יום כי חוששות לצאת והילדים שרוצים להגיע למתנס צריכים ליווי הלוך וחזור. הפכנו פליטים בשכונות שלנו, הם יותר בטוחים מאיתנו".

הארכת מעצר לארתראי המואשם באונס הקשישה בדרום תל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
"מחר כולם שוכחים". החשוד באונס בבית המשפט, הבוקר/יותם רונן

פרי חסיד, בעל חנות בסמוך למקום בו אירע האונס, סיפר לוואלה! חדשות כי "האישה עצמה זקנה, שקטה מאוד. באה, קונה מפה והולכת הביתה". לדבריו, מדובר ב"משפחה ישראלית, נורמטיבית, חיים פה קרוב לשמונה-תשע שנים, באים לעבודה שלהם וחיים רגיל, עד המקרה הזה".

לדברי חסיד, מאז שנאנסה לא דיבר עמה. "ראיתי אותה יורדת ונכנס לבית, לא דיברתי איתה", סיפר, וטען כי הדבר לא יגרום לשיפור תחושת הביטחון של התושבים. "כלום לא ישנה, היו מקרים גרועים יותר שאחריהם לא עשו כלום, וגם זה לא ישפיע. מחר כולם שוכחים".

"להוציא את סדום מתל אביב"

מנגד, היו גם כאלה שלא נרתעו מהמצב. "אני לא מפחדת. זה הבית שלי ואני מסתובבת כאן בוקר, צהריים וערב", אמרה אינה זלניק, תושבת בשכונת התקווה. "יש מקרים כאלה בכל מקום ולא צריך לאבד פרופורציה. אם נבדוק כמה ישראלים אנסו בחורות לא נוכל לחיות בשום מקום".

הערב צפויה לצאת תהלוכת מחאה תחת הכותרת "מפוצצים את השתיקה", שמארגן ח"כ מיכאל בן ארי. היא תצא משכונת התקווה לתחנה המרכזית בקריאה "להוציא את סדום מתל אביב ולהחזיר אותו לאפריקה". לקראת מפגן המחאה אמר בן ארי: "כשאין משטרה או שלטון, רק אנחנו נעצור את האונס הבא". לדבריו, השכונות נכבשו על ידי מסתננים והחיים שם הפכו לגיהנום: "אונס של קשישה בת 83 במשך שלוש שעות היה צריך לזעזע את המדינה".

גם שר הפנים, אלי ישי, התייחס לסוגיה וקרא למשרדי החוץ והמשפטים לאפשר לו להחזיר את מסתנני אריתראה וצפון סודן לארצם. "האונס הינו עוד מקרה מזעזע הממחיש את אובדן הביטחון האישי של אזרחי ישראל באזורי ריכוז המסתננים", אמר ישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully