וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגר ראשון לשר האוצר האמריקני הבא: להחליף חתימה

במהלך ההכרזה על בחירתו של ג'ק לו, התלוצץ אובמה כי חתימתו שאמורה להתנוסס על השטרות האמריקנים, כמעט גרמה לו לחזור בו. בינתיים, עצומה נפתחה למען שימור החתימה הילדותית

צרה של עשירים: ראש סגל הבית הלבן ג'ק לו מצטייר כמועמד ראוי לתפקיד שר האוצר הבא של ארצות הברית, מלבד בעיה אחת – החתימה הילדותית שלו, שהחל מהשנה תתנוסס על כל שטרות הדולר האמריקני. אובמה אף התבדח אתמול (חמישי) על הנושא במהלך ההודעה על בחירתו של לו, ואמר כי לאחר שראה את חתימתו אתמול, הוא "שקל למשוך את ההצעה למנות אותו".

אובמה המשיך, על רקע צחוקם של הקהל ושל לו הנבוך שעמד על הבמה, ואמר כי "ג'ק הבטיח לי שהוא הולך לעבוד על החתימה כך שהיא תכלול לפחות אות אחת תקינה, על מנת לא לחלל את כבודו של השטר שלנו". החתימה המדוברת נראית כמעין סלסול ילדותי שבנוי מכמה לולאות פשוטות, אשר לדעת רבים ובהם גם הנשיא, תיראה מגוחכת למדי על גבי השטר הנסחר ביותר בעולם.

אם לשפוט על פי ההיסטוריה של משרד האוצר האמריקאי, נראה כי חתימתו של ג'ק לו היא דווקא יתרון עבורו. קודמו בתפקיד, טימותי גייתנר, נאלץ גם הוא לשנות את חתימתו לכבוד התפקיד. עובדה זו לא חמקה מעיני האמריקנים, שכבר הספיקו במהלך הלילה החולף לפתוח בעצומה באתר הבית הלבן תחת הכותרת "הצילו את החתימה של ג'ק לו" – עליה חתמו עד כה קרוב ל-25 אלף גולשים.

ברק אובמה מכריז על בחירת ג'ק לו לשר האוצר הבא, ינואר 2013. רויטרס
ההכרזה על בחירתו של לו, אתמול/רויטרס

בוושינגטון פוסט אף הרחיקו לכת והזמינו גרפולוגית שתבחן את החתימה המדוברת, על מנת לאפיין באמצעותה את אופיו של לו. לדברי המומחית לכתב יד קאתי מק'נייט, החתימה מעידה על כך שלו הוא אדם רגיש, שיעדיף לפתור בעיות בצורה "רכה" יחסית. כמו כן, היא ציינה כי העובדה שחתימתו של לו אינה קריאה מעידה על כך שהוא קנאי לפרטיותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully