וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המצוק הפיסקלי: "שר האוצר יתפטר החודש"

גורמים בבית הלבן מסרו ל"בלומברג" כי השר טימותי גייתנר נחוש בכוונתו לעזוב, גם לפני שתושג התקדמות באשר לתקרת החוב. המועמד המוביל להחליפו: ראש סגל הבית הלבן, ג'ק לו

הילרי קלינטון לא לבד: שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, מתכנן להתפטר מתפקידו לקראת סוף החודש – כך דיווחו היום (חמישי) שני גורמים בוושינגטון לסוכנות הידיעות בלומברג. לדברי הגורמים, שביקשו להישאר בעילום שם, גייתנר מתכוון לעזוב ויהי מה – גם אם עד עזיבתו לא יצליחו הנשיא ברק אובמה והקונגרס להגיע לפשרה באשר לגובה תקרת החוב.

גייתנר בן ה-51 הוא האחרון שנותר בממשל אובמה מצוות החירום הכלכלי שהרכיב הנשיא עם תחילת כהונתו הראשונה, בשנת 2008. לדברי הגורמים, גייתנר נכנע בעבר להפצרותיו של אובמה להישאר בתפקיד ככל שיידרש – אולם לאחרונה גמלה בלבו ההחלטה לפרוש באופן סופי. ייתכן שהחלטתו של גייתנר נבעה מחתימת ההסכם למניעת גזירות ה"מצוק הפיסקלי" שאיימו להיכנס לתוקף השבוע.

ג'ק לו, ראש סגל הבית הלבן, ינואר 2012. AP
מסתמן כמועמד המוביל להחליף את גייתנר. ג'ק לו/AP

טרם מונה לגייתנר יורש, אולם המועמד המוביל להחליפו מסתמן כג'ק לו, איש ממשל יהודי-אמריקאי המכהן כיום כראש סגל הבית הלבן. לדברי הגורמים, אובמה מודע לניסיונו המועט של לו בתחום השווקים הפיננסיים, ולפיכך צפוי למנות בכיר מהבורסה בוול סטריט כסגנו. דוברת מטעם הבית הלבן, איימי ברונדג', סירבה להגיב לדברים. גם דוברת משרד האוצר, ג'ני לה-קומפט, סירבה למסור תגובה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully