וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בחר בג'ק לו לתפקיד שר האוצר: "מאמין בו"

10.1.2013 / 21:45

אם מינויו יאושר בסנאט, צפוי ראש סגל הבית הלבן, ג'ק לו, להיות שר האוצר הראשון של ארה"ב שהוא גם יהודי שומר מצוות. השר היוצא גייתנר בירך: "אני רוחש לו כבוד גדול"

הממשל האמריקני ממשיך להתחדש: הנשיא ברק אובמה הודיע הערב (חמישי) כי הוא בוחר בראש סגל הבית הלבן, ג'ייקוב (ג'ק) לו לתפקיד שר האוצר. אם מינויו של לו יאושר כצפוי בהצבעה בסנאט, הוא יהיה היהודי שומר המצוות הראשון בתפקיד. לו בן ה-57 צפוי להחליף את השר המכהן טימותי גייתנר, שככל הנראה יתפטר בשבועות הקרובים.

ברק אובמה מכריז על בחירת ג'ק לו לשר האוצר הבא, ינואר 2013. רויטרס
"מקווה שהסנאט יאשר את המינוי במהירות". אובמה וג'ק לו, הערב/רויטרס

"לג'ק יש את אמוני המלא, ואני לא לבד", אמר אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, "אני מקווה שהסנאט יאשר את המינוי במהירות האפשרית". גייתנר, שעמד לצד לו ואובמה על הבמה, הצטרף לברכות ואמר: "יש לי כבוד גדול לג'ק לו, יש לו הישגים רבים וניסיון רב. הוא מחויב להגנה על הקשישים והעניים, הוא מבין איך ליצור צמיחה והזדמנויות כלכליות, והוא מבין שכדי להנהיג בחוכמה יש לנהוג בתבונה במשאבים".

מייד לאחר מינויו, ייאלץ לו להתמודד עם המשא ומתן הסבוך עם הקונגרס לגבי תקרת החוב של ארצות הברית. בניגוד לדאגה שהביעה ישראל נוכח בחירתו של צ'אק הייגל לתפקיד שר ההגנה ביום שני האחרון, ירושלים צפויה לקבל בזרועות פתוחות את ג'ק לו, שמחזיק בקשר מצוין עמה ואף מקורב לשר האוצר יובל שטייניץ. את תפקיד ראש סגל הבית הלבן בו מכהן כיום לו, צפוי לרשת דניס מק'דונו, סגן יועצו של אובמה בנושאי ביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully