וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דיין התפטר: "עליי לתמוך פומבית בנתניהו"

יהושע בריינר

8.1.2013 / 21:47

יו"ר מועצת יש"ע מאז 2007 הודיע כי אין ביכולתו להביע תמיכה בראש הממשלה ובמפלגתו במסגרת תפקידו. "בחירות אינן ריאליטי. נתניהו הוא האיש להרים את הטלפון באמצע הלילה"

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, הודיע הערב (שלישי) על כוונתו להתפטר מתפקידו ולעזוב את מועצת יש"ע, ובמקביל הודיע על תמיכה במפלגת הליכוד ובראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבחירות. "הגעתי למסקנה שבעת הזו עליי להביע תמיכה פומבית בליכוד ובראש הממשלה, וכי לא אוכל להביע תמיכה זו כיו"ר מועצת יש"ע", אמר דיין, המכהן בתפקידו מאז שנת 2007. דיין הוסיף כי בכוונתו להישאר בתפקידו עד אשר יימצא לו מחליף.

יושב ראש מועצת יש"ע המתחדשת, דני דיין בזירת הפיגוע ירי בשומרון, אפריל 2011. עומר מירון
דיין/עומר מירון

"בחירות בישראל אינן תכנית ריאליטי כמו 'רוקדים עם כוכבים'. בבחירות בישראל בוחרים בראש ממשלה, וראיתי לנכון לאור ההתפתחויות האחרונות להודיע באופן פומבי על תמיכתי בראש הממשלה ובליכוד", אמר הערב דיין לוואלה! חדשות. "על אף הקפאת הבנייה בתקופתו של נתניהו כראש ממשלה, ישנו פיתוח חסר תקדים של הבנייה ביהודה ושומרון. מדינה פלסטינית איננה נראית באופק, וזאת למרות נאום בר-אילן. בסופו של יום, על הפרק מונחות שאלות חשובות לעם ישראל, ונתניהו הוא האיש שהייתי רוצה שירים את הטלפון בשלוש בלילה – ולא ציפי, שלי, יאיר או נפתלי".

אין מדובר בפעם הראשונה שבה עולה לכותרות התפטרותו של דיין. בראשית חודש יולי האחרון סברו רבים כי הוא עומד לעזוב את תפקידו, לאחר שכמה ראשי רשויות מיהודה ושומרון תקפו אותו ודרשו כי יוכפף ישירות לעמדתם.

הרקע למשבר שצץ לפני כחצי שנה נסב סביב התפתחות מחנה של מתנגדי דיין, בעקבות פינוי מאחזים ונפילת חוק ההסדרה, וזעם על דרכו של דיין ושל ראש הזרוע המיישבת של המועצה, זאב (זמביש) חבר. את המחנה הובילו ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, ראש מועצת בנימין, אבי רואה, וראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, שדרשו כי כלל ראשי הרשויות יהיו מעורבים יותר בהחלטות המועצה, ובהם הסכמים מול הממשלה, כמו זו שהתקבלה בסוף חודש יוני בגבעת האולפנה שבבית אל. ראשי הרשויות קראו אז לדיין להישאר בתפקידו, אך היה נראה כי מטרת המהלך הייתה להביאו לכך שיתפטר בעצמו.

ראש הממשלה מבקר בהתנחלות רחלים, ינואר 2013. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ברחלים שבשומרון, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

בין היתר נטען נגד דיין כי המועצה לא פעלה כגוף שהיה אמור לאחד את כלל ההתיישבות לאחר פינוי גוש קטיף, וכי בפועל לא קיימה המועצה פעולות לביסוס מעמדו המשפטי והציבורי של מפעל ההתנחלויות. אל מול טענות אלה הציגו תומכיו של דיין נתונים רשמיים, לפיהם הבנייה ביהודה ושומרון בתקופתו גדלה, חרף הקפאת הבנייה באזור בשנת 2010.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך היום ביקור בשומרון, במסגרתו הגיע גם ליישוב רחלים, שעד לפני עשרה ימים נחשב למאחז בלתי חוקי, והוכשר על ידי צו שעליו חתם אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון. "אנחנו עומדים מול מתקפה על מפעל ההתיישבות ונגד הקיום שלנו במדינת ישראל", אמר נתניהו במהלך סיורו במקום. "עמדנו מול הלחצים האלו בזכות העובדה שהיה לנו גיבוי חזק ויציבות שלטונית ובזכות העובדה ששתי הידיים שלנו היו על ההגה. אבי, זכרו לברכה, היה קנאי גדול לארץ ישראל ואוהב ארץ ישראל, והנחיל לנו את חכמת הניווט, שהיא לשמר את הנכסים שלנו תוך כדי ניווט מתמיד במציאות המשתנה, ולפעמים – כמו שראינו עכשיו בנחל שילה – צריך ללכת גם בעמקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully