וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במועצת יש"ע: היו"ר דני דיין בדרך החוצה?

יהושע בריינר

2.7.2012 / 0:01

לאחר שראשי רשויות ביו"ש תקפו את מדיניותו, דרשו להיות מעורבים יותר במדיניות ואף העבירו החלטות המגבילות את סמכויותיו, צפוי דיין להודיע על המשך דרכו - וייתכן שיפרוש

האם יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, יסיים את תפקידו? לאחר דיון סוער במיוחד שהתקיים אתמול (ראשון), במועצה - שבמרכזו מספר ראשי רשויות ביהודה ושומרון שתקפו את דרכו של דיין ודרשו כי יהיה כפוף באופן ישיר לעמדת ראשי המועצות - צפוי דיין להודיע ביממה הקרובה על המשך דרכו, וייתכן שאף יודיע על עזיבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יישאר או יעזוב? יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרקע למשבר שפרץ הוא התפתחותו של מחנה של מתנגדי דיין בחודשים האחרונים, בעקבות פינויי המאחזים ונפילת חוק ההסדרה, וזעם על דרכו של דיין ושל ראש הזרוע המיישבת של המועצה, זאב (זמביש) חבר. את המחנה מובילים ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, ראש מועצת בנימין, אבי רואה, וראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, אשר דורשים כי כלל ראשי הרשויות יהיו מעורבים יותר בהחלטות המועצה, ובהם הסכמים מול הממשלה, כדוגמת זו שהוסדרה בשבוע שעבר בגבעת האולפנה שבבית אל.

בסיומה של ישיבה סוערת, שבמהלכה אף עזב דיין את חדר הדיונים בקרני שומרון וחזר אליו כעבור זמן קצר, נקבעו מספר צעדים שיש בהם צמצום משמעותי בעצמאות הנהגתו של דיין. בין היתר, נקבע כי מסיקה, רואה ופרל יהיו חלק מ"פורום המזכירות" של מועצת יש"ע, שיקבל בפועל את כלל החלטות הנוגעות להתיישבות. בנוסף, נקבע כי תוקם ועדת איתור למנכ"ל המועצה, שיכהן לצד דיין, ואף יעקוב מקרוב אחר יישום המלצות ועדה שתקבע דרכים לניהול המועצה. למרות הדברים הללו, קראו ראשי הרשויות לדיין להישאר בתפקידו, אולם נראה כי מדובר במס שפתיים, במטרה לגרום לדיין להתפטר בעצמו.

דיין: "אודיע על החלטתי ביממה הקרובה"

הטענות נגד דרכם של דיין וחבר רבות, כאשר בין היתר נטען כי המועצה לא פועלת כגוף שהיה אמור לאחד את כלל ההתיישבות לאחר פינוי גוש קטיף, וכי בפועל לא קיימה המועצה פעולות לביסוס מעמדו המשפטי והציבורי של מפעל ההתנחלויות. המצדדים בדיין מציגים טיעונים המבוססים על נתונים רשמיים, לפיהם הבנייה ביהודה ושומרון בתקופתו של דיין צמחה ונמצאת בגידול מתמשך, זאת על אף הקפאת הבנייה של ראש הממשלה לפני כשנתיים.

מעבר לכך, גם הצלחות ההסכמים שהושגו במסגרת פינוי שכונת האולפנה, ופינויו הצפוי של מגרון, אשר הובילו להסכמות לבניית מאות יחידות דיור נוספות, מוסיפים לדיין ולחבר זכויות רבות. דיין עצמו הגיב לדברים, ואמר אתמול כי הוא "מודה על האמון שניתן בי בבקשת הנציגים שאמשיך בתפקידי, ואודיע על החלטתי ביממה הקרובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully