וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניתו של בכיר במועצת יש"ע הושחתה בבית אל

יהושע בריינר

18.6.2012 / 19:49

בעת דיון על עתיד מפוני גבעת האולפנה שקיים זאב (זמביש) חבר בבית אל, נוקבו צמיגי רכבו על ידי פעילי ימין. תושבי שכונת האולפנה גינו את המעשה: "פרחחים עשו זאת"

מערכת וואלה!

(צילום: יהושע בריינר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

חזית חדשה? פעילי ימין ניקבו את צמיגי מכוניתו של מזכ"ל התנועה המיישבת של מועצת יש"ע "אמנה", זאב (זמביש) חבר, וזרקו עליה נורות צבע, בזמן שקיים פגישה בבית אל. במהלך הפגישה, שבמרכזה היה דיון עם ראש המועצה על אתר המגורים הזמני המיועד למפוני שכונת האולפנה, ביצעו הפעילים את המעשה ונמלטו מהמקום.

הפגיעה ברכבו של חבר, שנחשב לבכיר במועצת יש"ע ולמי שייסד יישובים רבים באיו"ש, מהווה עליית מדרגה נוספת ביחסים המעורערים בין חלקים בהתיישבות לבין מועצת יש"ע. חבר נחשב למי שמשמש כמקשר בין חברי המועצה לבין לשכת ראש הממשלה, ונראה כי האירוע בא על רקע מחלוקת קשה בקרב המתנחלים על תפקידה של מועצת יש"ע. גורמים בימין הקיצוני אף רואים בפעילות המועצה בגידה בארץ ישראל, ולטענתם היא משתפת פעולה עם הממשלה.

לאחר הפגיעה במכונית, הגיע אל המועצה הרב של בית אל, הרב זלמן מלמד, במטרה לפייס את חבר. בסיום הפגישה, הביעו כמה מתושבי בת אל תמיכה בחבר, לחצו את ידו ואמרו כי הם מתביישים במעשה. הרכב נותר מחוץ לבניין המועצה ומי שהגיע להחזיר את חבר לביתו היה חיים פוגל, אביו של אודי פוגל שנרצח בפיגוע באיתמר, אשר עובד עמו בתנועת אמנה.

תושבי שכונת האולפנה אמרו בתגובה לאירוע: "אנו עובדים עם זאב (זמביש) חבר באופן צמוד, ומי שמנקב את צמיגיו מנקב את צמיגיה של כל ההתיישבות. מי שעשו זאת הם פרחחים". פעיל הימין חננאל דורפמן התייחס לאירוע וציין: "מועצת יש"ע מרמה אותנו. ההרס הוא ההרס גם אם הוא על ידי חתימה על נייר. אנחנו לא קשורים למעשים, אבל נוער מרגיש שמועצת יש"ע מסנדלת לו את מאבק. מוכרים אותנו מאחורי הגב. הנוער פה לא יישב על הרצפה במהלך הפינוי, אני משער שגם היום, למרות קריאות כאילו לא רימו פה ביד, אני לא חושב שהנוער ייתן שיעשו לו את זה שוב".

לדברי התושבים, מוקדם יותר הגיע לפגישה עם הרב מלמד השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, ביחד עם מזכיר הממשלה, צבי האוזר, אשר הציגו בפניו מסמכים לפיהם קיימת התחייבות כי ראש הממשלה יבנה יחידות דיור בבית אל.

בתנועת שלום עכשיו הגיבו על המקרה ואמרו כי "הגולם קם על יוצרו. מי שחינך שנים להפרות חוק ולקריצות עין שלא יתפלא על כך שהאלימות והכוחנות יופנו בסוף כנגדו|.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully