וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דיין יתרים למכללת אריאל בחו"ל; "זה פוליטי"

יהושע בריינר

17.7.2012 / 14:18

ב"שלום עכשיו" טוענים כי יציאתו של יו"ר מועצת יש"ע למסע גיוס כספים במרכז אמריקה מוכיחה שהקמפוס בהתנחלות הוא פוליטי: "הוסרו המסכות". דיין והנהלת המרכז לא מוצאים פגם

ב"שלום עכשיו" טוענים – נמצאה ההוכחה שהמרכז האוניברסיטאי באריאל הוא מוסד פוליטי: על רקע הסערה הציבורית בשל כוונת המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון להכריז על המרכז באריאל כאוניברסיטה, יצא בימים האחרונים יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, לשליחות מטעם המרכז לצורך גיוס כספים במדינות בפנמה ובגוואטמלה. במסגרת השליחות צפוי דיין לעסוק בעיקר בהתרמת כספים, ולנאום בפני אגודת ידידי המרכז האוניברסיטאי בשתי המדינות.

דיין, שהיה בעברו מרצה במרכז, נחשב לאחד התומכים הגדולים בהפיכתו לאוניברסיטה, בין היתר כאמצעי לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון. הוא עצמו פרסם על דבר יציאתו בעמודו האישי בפייסבוק, ולא הסתיר את נסיעתו, אולם כעת הוא מקומם עליו סערה משמאל, שם טוענים כי דיין הוא איש פוליטי מובהק, ויציאתו מטעם המרכז מעידה כי כל תכליתו של המוסד באריאל היא תכלית פוליטית.

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. ספק 500
"מרכז פוליטי"./ספק 500

"הוסרו המסכות", אומר מזכ"ל התנועה יריב אופנהיימר, "מכללת אריאל היא גוף פוליטי שבוחר את יו"ר מועצת יש"ע כנציגו בעולם. לא פרופסורים ולא דוקטורים בעלי שם אלא פעילים פוליטיים מהנהגת המתנחלים הם הפנים של המכללה בהתנחלות. זוהי הוכחה נוספת שלא מדובר במוסד אקדמי אלא במוסד פוליטי שכל מטרתו היא לתמוך במפעל ההתנחלויות. המכללה באריאל היא בפועל בית מדרש פוליטי וכך יש להתייחס אליו".

"דואגים שלא יקחו כסף לקרטל"

דיין, שכבר נמצא במרכז אמריקה שולל מכל וכל את הדברים. "הטענות מופרכות", אומר דיין, "לא רק שאני לא מתבייש בקשרי ההדוקים עם אוניברסיטת אריאל אלא גאה בהם מאוד. לימדתי בו מימון כשהיה עוד מכללה. רעייתי עינת היא מנהלת אגף השיווק של המוסד למעלה מעשור והביאה אותו ל-13 אלף סטודנטים. אינני שונה מאישים פוליטיים אחרים כדוגמת אהוד אולמרט, יונה יהב, ניר ברקת, רון חולדאי ועוד שפעלו ופועלים למען מוסדות באזור עליהם הם אחראיים. כנראה שלמתנגדי שדרוג אריאל לאוניברסיטה נגמרה התחמושת אם זו רמת הטיעונים". עוד ציין דיין כי נסיעתו עוסקת לא רק במרכז באריאל אלא גם לצורך ביקור בבית ספר הקרוי של שמו של אביו, שהיה בעברו שגריר ישראל בגואטמלה. "בניגוד לאולמרט, לא רק שאין כפל חיובים אלא אני נושא בעצמי בחלק מן ההוצאות", מוסיף דיין.

מהמרכז האוניברסיטאי אמרו בתגובה כי "שמענו את זעקת קרטל ועד ראשי האוניברסיטאות וזעקתם נגעה לליבנו. לפיכך, בכדי שלא יפגעו להם בתקציב, אנחנו דואגים למקורות מימון עצמאיים לאוניברסיטה באריאל, כך שלא יגרע ולו שקל אחד מתקציב הקרטל".

עוד בנושא
המרכז האקדמי באריאל יהפוך היום לאוניברסיטה?
שטייניץ וסער תומכים בשדרוג מעמדה של מכללת אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully