וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות: נתניהו ביקר ביישובי השומרון

פנחס וולף ויהושע בריינר

8.1.2013 / 19:15

ראש הממשלה הגיע ליישוב רחלים, שרק לפני ימים שונה מעמדו כמאחז בלתי חוקי. "אנחנו עומדים מול מתקפה על ההתיישבות ועל קיומנו", אמר נתניהו, "לפעמים צריך ללכת גם בעמקים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך היום (שלישי) ביקור היסטורי בשומרון ובין היתר ביקר גם ביישוב רחלים, שעד לפני עשרה ימים נחשב למאחז בלתי חוקי. בעקבות צו מיוחד עליו חתם לאחרונה אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, הוכשר היישוב, שהוקם כולו בסיוע המדינה. זהו יישוב שאינו נמצא בגושי ההתיישבות, ועל כן מדובר בביקור חריג של ראש הממשלה, שהיה אורחם של ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, וממלא מקומו, יוסי דגן, וכן של מקורבו זאב חבר (זמביש). מלבדם השתתפו בביקור גם שר החינוך גדעון סער, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, שרת התרבות והספורט לימור לבנת, יו"ר הקואליציה זאב אלקין וחבר הכנסת דני דנון.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

ראש הממשלה מבקר בהתנחלות רחלים, ינואר 2013. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מבקר ברחלים, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

בתחילת הביקור קיים נתניהו תצפית על שכונת הקבע של רחלים, על הרי השומרון ועל נחל שילה. לאחר מכן הוא נכנס אל היישוב וביקר ביקב "טורא", שהוקם לפני עשור. "אנחנו עומדים מול מתקפה על מפעל ההתיישבות ונגד הקיום שלנו במדינת ישראל", אמר נתניהו. "עמדנו מול הלחצים האלו בזכות העובדה שהיה לנו גיבוי חזק ויציבות שלטונית ובזכות העובדה ששתי הידיים שלנו היו על ההגה. אבי, זכרו לברכה, היה קנאי גדול לארץ ישראל ואוהב ארץ ישראל, והנחיל לנו את חכמת הניווט, שהיא לשמר את הנכסים שלנו תוך כדי ניווט מתמיד במציאות המשתנה, ולפעמים – כמו שראינו עכשיו בנחל שילה – צריך ללכת גם בעמקים".

נתניהו ציין כי "כשהליכוד-ישראל ביתנו יהיו חזקים, נוכל לתמרן, לנווט ולהמשיך לדאוג לעתיד ההתיישבות. אם התמיכה תקטן, עתיד הממשלה יהיה בסכנה – וכך גם עתיד ההתיישבות. בסיס ההתיישבות הוא בתמיכה שלכם".

ראש הממשלה מבקר בהתנחלות רחלים, ינואר 2013. לשכת העיתונות הממשלתית
"השלמת היום את התהליך שהתחלת ב-1998"/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש המועצה האזורית מסיקה אמר כי "ההתיישבות עומדת מול אתגרים לא פשוטים מכל העולם, ומול כולם עם ישראל חי חזק וזקוף קומה. אנחנו מודים מאוד על הסיוע לקידום ההתיישבות. הכשרת רחלים היא סיומה של עוול היסטורי. זהו יום חג לא רק להתיישבות, אלא מדינת ישראל כולה ולעם ישראל כולו". סגנו דגן פנה אל נתניהו ואמר: "השלמת היום את התהליך שהתחלת בשנת 1998, אז אושר היישוב בממשלתך הראשונה והחלה להיות מקודמת תכנית המתאר, וכיום סיימת אותה. עמדת מול הלחץ של כל העולם, ואישרת ישוב מן המניין במדינת ישראל. מדובר באירוע היסטורי ומשמח לא רק להתיישבות, אלא למדינת ישראל ולעם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully