וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המגעים לגוש חוסם: קמפיין חדש בליכוד

פנחס וולף ויהושע בריינר

5.1.2013 / 23:00

מפלגת השלטון משיקה קמפיין חדש נגד המפלגות המנסות לתאם עמדות נגד גוש הימין. סיסמתו: "ליכוד ביתנו גדול מול גוש השמאל". בנט: "הניסיון של השמאל - ילדותי"

צילום: טל אנגלנדר, אבי כהן עריכה: יותם בן-דוד

הניסיונות לתיאום עמדות בין מפלגות גוש השמאל-מרכז הניעו את הליכוד ביתנו להסיט את קמפיין הבחירות של הרשימה ממתקפה נגד הבית היהודי למאבק בגוש המתחרה. מפלגת השלטון השיקה הערב (שבת) קמפיין חדש, שיהיה בשלב זה אינטרנטי ויופיע בעיקר בדפי הפייסבוק המזוהים עם הליכוד. סיסמת הקמפיין היא "מול גוש השמאל צריך ליכוד ביתנו גדול" - סיסמה דומה לזו שהייתה במערכת הבחירות ב-1992: "ליכוד אחד גדול מול כל השמאל".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסיסמה החדשה-ישנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בליכוד ביתנו אמרו הערב כי "אנחנו מעריכים שלאור המגעים והעמדות של שלוש מפלגות השמאל - העבודה, התנועה ויש עתיד - הן תתאחדנה במוקדם או במאוחר, ויחד עם מרצ הן ימליצו בפני הנשיא על אחד מהם כמועמד גוש השמאל לראשות הממשלה. עקב כך, יש חשיבות גדולה עוד יותר לכמות המנדטים שתקבל רשימת הליכוד-ביתנו, כדי למנוע את הסיכון להנהגת המדינה על ידי גוש השמאל ולא על ידי המחנה הלאומי".

גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הגיב הערב לניסיונות ליצור גוש נגדי לגוש בהנהגת בנימין נתניהו. בנט כתב בף הפייסבוק שלו כי "הניסיון של יחימוביץ' ולבני ליצור 'גוש חוסם' של השמאל הוא לא רציני, ילדותי ודמיוני. מכיוון שמפלגת הבית היהודי בכל מקרה תמליץ על בנימין נתניהו כמועמד שלנו להרכבת הממשלה, הוא יהיה ראש הממשלה הבא, נקודה. שלי וציפי ויתרו על האפשרות להקים קואליציה חברתית נדירה שיכולה לפתח את היוויון בנטל ואת צמצום הפערים למען עידוד סבב של שיחות סרק עם הפלסטינים".

ואילו בש"ס חוששים ברצינות מכך שיתכן שבגלל ההצהרות של לא לשבת עם חרדים בממשלה, המפלגה לא תהיה בממשלה הבאה. יו"ר מטה הסברה של ש"ס, השר אריאל אטיאס, אמר כי "הניסיון לייצר גוש נגדי לנתניהו, והצהרותיו של לפיד שלא ישב עם ש"ס בממשלה, חייבים לעורר את כל מי שחושש ממראות ממשלת ליכוד-לפיד מודל 2003, ממשלה ללא שש"ס שפגעה בשכבות החלשות, קיצצה ללא חמלה בקצבאות לאמהות החד הוריות, לקשישים, ולילדים". לדברי אטיאס, "זו הייתה ממשלה ללא נשמה, שפגעה גם בשירותי הדת במדינה והובילה יוזמות חקיקה אנטי דתיות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קראה בשידור חי לפגישה משולשת. לבני, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר "התנועה" ציפי לבני קראה אמש בשידור חי בערוץ 2 ליו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' וליו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד לקבוע פגישה משולשת כדי להחליט על איחוד כוחות ביום שאחרי הבחירות במטרה ליצור גוש חוסם לנתניהו. יחימוביץ' הרימה את הכפפה ושלחה ללבני הודעה לפיה היא מזמינה אותה להיפגש עימה הערב (שבת) בביתה. לאחר מכן נמסר כי הפגישה נדחתה בשל אילוצי לוח זמנים של לבני.

גם לפיד נענה הבוקר להזמנה, אולם לאחר מכן הבהיר בדף הפייסבוק שלו שאין בכוונתו להצטרף ל'גוש חוסם'". "שוחחתי הבוקר עם שלי יחימוביץ' וציפי ליבני, ואמרתי להן שאשמח להיפגש איתן, כפי שאני שמח להיפגש עם כל בכירי המערכת הפוליטית מימין ומשמאל". כתב לפיד. "יחד עם זאת, אין לי עניין להצטרף לשום 'גוש חוסם' שכן איני נוהג להחרים אנשים ומפלגות. בפגישה אציע להן שגם במקרה הסביר שנתניהו יקים את הממשלה הבאה נצטרף אליה ביחד כדי שזו לא תהיה ממשלת חרדים וימין קיצוני ששוב תיקח את כספו של מעמד הביניים ותחלק אותו בישיבות ובמאחזים לא חוקיים".

הערב חידד לפיד את עמדתו ואמר בראיון לערוץ 2: "אם אף מפלגת מרכז לא תיכנס לממשלת נתניהו, אנחנו לא נהיה המפלגה היחידה שם". לפיד הוסיף כי לא ימליץ על אף מועמד לראשות הממשלה לפני הבחירות ואמר: "התסריט של לבני לא הצליח".

לקריאה נוספת:
לבני יזמה פגישה עם ראשי הגוש - יחימוביץ' נענתה בחיוב
לפיד: לא אהיה בממשלה בלי מפלגות מרכז אחרות
הליכוד נגד לבני ולפיד: "המרכז התגלה כשמאל"

השתתף בהכנת הידיעה: שבתי בנדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully