וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קור כלבים: סניף צער בעלי חיים בירושלים הוצף

7.1.2013 / 19:20

כ-200 כלבים וחתולים תמימים בוודאי לא מבינים מדוע הכלובים שלהם הוצפו במים ובוץ. מתנדבי העמותה פנו לקבלת עזרה דחופה מהעירייה, וזו שלחה למקום צוותים מהשירות הווטרינרי

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

גם בימים בהם השמש זורחת - החיים בכלבייה לא קלים. כעת נשאר רק לתאר מה מרגישים היום (שני) כ-200 כלבים וחתולים שנמצאים בסכנת טביעה וסובלים מקור לאחר שסניף "צער בעלי חיים" בירושלים הוצף במי גשמים ובוץ. בשעות הבוקר הגיעו מתנדבי העמותה לפתוח את הסניף הירושלמי הממוקם באזור התעשייה עטרות, וגילו לתדהמתם כי חומת האבנים והפחים שהקיפה אתר בנייה סמוך קרסה במהלך הלילה וגרמה להצפת הסניף. כתוצאה מכך נשברו קירות המבנים והציפו את התאים והחצרות בהם מתגוררים החתולים והכלבים.

הצפה בסניף "תנו לחיות לחיות" בירושלים, ינואר 2013. עומר מירון
מי ידאג לחמם אותי? אחד הכלבים בסניף, רטוב ועצוב/עומר מירון

חיה ביילי, מנהלת הסניף, סיפרה לוואלה! חדשות: "הגעתי לא ולא האמנתי למראה עיניי. יש כאן בוץ וסלעים שהציפו תחילה את ההסגר, וככל שעבר הזמן המים הציפו גם את החצרות הפנימיות. הקיר המפריד בין החתולייה לחצרות הכלבים קרס וכרגע כל המתחם מוצף". לדברי ביילי, לא מדובר בבעיה חדשה. "מדובר בקבלן פרטי של אתר בנייה שננטש ואנו נמצאים ממש מתחתיו. היה ברור שחומת האבנים והפחים שמקיפה אותו תקרוס וכל המפולת תעבור ישר אלינו". היא ציינה כי חברי העמותה מרתיעים על כך לעיריית ירושלים כבר למעלה משנה, אך כלום לא קורה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הצפה בסניף "תנו לחיות לחיות" בירושלים, ינואר 2013. עומר מירון
חומת אבנים ופחים של אתר בנייה סמוך גרמה להצפה/עומר מירון

ומה יהיה על בעלי החיים בינתיים? "אני ומספר מתנדבים לוקחים חלק מהכלבים הביתה ופינינו את חלקם לכלובים אחרים שגם הם כבר הוצפו. אנחנו עושים מה שאפשר אבל אנחנו די חסרי אונים", אמרה ביילי. "הכלבים והחתולים כאן נמצאים בסכנה ואנחנו רק בתחילת הסערה. המצב יחריף בימים הקרובים ואנחנו לא יודעים מה לעשות".

מהעירייה נמסר בתגובה כי "יצאו צוותים מהשירות הווטרינרי והפיקוח העירוני למקום, במטרה לתת מענה ולהעביר את בעלי החיים למקום בטוח. בשטח התברר כי מספר כלובים הוצפו בעקבות זרימת בוץ למתקן. הוחלט כי השירות הווטרינרי יאסוף אליו חלקים מהכלבים וכמו כן, גויסו מתנדבים שיאספו לביתם כלבים נוספים. יתר הכלבים שוכנו במתקן בשטחים שלא ניזוקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully