וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות שלג בבירה ורוחות של 120 קמ"ש; "השיא לפנינו"

אלעד סלם

7.1.2013 / 7:00

מזג האוויר החורפי צפוי להימשך לאורך כל ימות השבוע. חברת החשמל תגברה את צוותי השטח, רכבת ישראל מפעילה חדר מצב ועיריית ירושלים תגייס מפלסות שלג. "זו רק ההתחלה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

מזג האוויר הסוער שהחל בסוף השבוע ונמשך הלילה (שני) במלוא עוזו בכל רחבי הארץ צפוי להימשך לאורך השבוע, כאשר השיא – כך נראה – עוד לפנינו.

במהלך הלילה התקבלו עשרות קריאות על עצים שנעקרו בכל רחבי מחוז חוף של המשטרה. לא נמסר על נפגעים, אך חלק מהעצים קרסו על כלי רכב ועל עמודים חשמל וגרמו נזקים. כביש 652 בין פרדס חנה לגבעת עדה נסגר לתנועה בשעות הבוקר המוקדמות בשל עץ שקרס וחוסם את הציר. מהמשטרה וממכבי האש נמסר כי לא נרשמו אירועים של הצפות בעקבות מזג האוויר הסוער.

היום ירדו כמויות גשמים נכבדות מהצפון ועד אזור המרכז וגוש דן, ורוחות חריגות, שצפויות להגיע לעוצמה של 120-100 קילומטרים לשעה, יורגשו בחלק מאזורי הארץ. מאז אתמול נרשמו שיבושים קשים בתנועת הרכבות ונזק נגרם ליבולים החקלאיים. אמש קרס עץ על מכונית בחדרה. איש לא נפגע, אך נזק נגרם למכונית.

עץ קרס על רכב בחדרה, ינואר 2013. שלומי גבאי
העץ שקרס על המכונית בחדרה, הערב/שלומי גבאי

"אנחנו לפני השיא. השיא יתחיל השעות הקרובות", העריך החזאי שלמה אוברמן מחברת "מטאוטק" בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, בשעות הלילה יתחיל לרדת גשם כבד באזור המרכז והוא ילווה בסופות רעמים ואף צפוי לרדת ברד במספר מקומות. הגשם יתפשט בהמשך לחלק מאזור הנגב, שם יוסיף להיות מעונן ואביך. הוא העריך גם כי הגשם החזק יגרום להצפות באזורים רבים ברחבי הארץ, בעיקר בצפון ובמרכז.

אוברמן הוסיף כי "מזג האוויר החורפי הקיצוני" יימשך לפחות עד יום רביעי – ואולי אפילו עד ליום חמישי. "ברביעי יירדו שלגים, מעבר לחרמון שם ירדו שלגים גם בימים האחרונים. קיים סיכוי לשלג בהרי הצפון ובהרי המרכז, כולל בירושלים", ציין החזאי. להערכתו, הרוחות החזקות והגשמים העזים יגרמו להצפות, לשיטפונות ולנזקים נרחבים במערכת החשמל. "כבר היום ראינו נזקים ברכבת. זו רק ההתחלה. השיא עוד לפנינו", סיכם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשש להצפות ולשיטפונות באזורים רבים. בת ים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, מזג האוויר החורפי מעלה גם את החשש לתקלות במערכת החשמל, אליהן נערכים בחברת החשמל. "החברה תגברה את צוותי השטח ברחבי הארץ ואת מרכזי השירות והמידע הפועלים בכוננות מיידית סביב השעון", נמסר מחברת החשמל. בהודעת החברה נאמר כי אנשיה נערכים זה חודשים ארוכים לקראת החורף. "במהלך חודשי הקיץ ועד לתחילת החורף מתבצע גיזום של עצים וענפים הסמוכים לקווי החשמל כדי למנוע פגיעה שלהם בקווים", נמסר. "מתבצעות עבודות תחזוקה ואחזקה מתוכננות ומקיפות ברשתות ומתקני החשמל והכנתם לקראת החורף".

בחברת החשמל מבקשים מהציבור להסיר או לחזק חפצים ואביזרים כמו תריסים שאינם מחוברים כראוי, מכסי מכלים, קולטים ודוודים על הגגות, אדניות ועציצים, שעלולים להינתק ולהתעופף ברוח, ולפגוע בחוטי החשמל. כמו כן, בחברה מדגישים כי אין לגעת או לגשת לחוטי חשמל שעלולים להיקרע מעוצמת הרוחות ולהוות סכנת התחשמלות. במקרים כאלה, יש לדווח על כך מיידית למרכז השירות של חברת החשמל בטלפון 103 או למשטרה.

אתמול אירעו שיבושים קשים בתנועת הרכבות. בין היתר, עקב הצפת המסילה באזור נתניה הופסקה תנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה לשני הכיוונים, והיא חודשה כעבור מספר שעות באופן הדרגתי. ברכבת ישראל ציינו כי הם נערכים להתרחשויות דומות גם היום. "מהלילה פרוסים צוותים של אגף 'מסילה' עם קרוניות לבדיקת מפלס המים לאורך המסילה וישנם צוותים לוגיסטיים עם משאבות באזורים שונים בארץ", נמסר. "מטופלות גם נקודות קריטיות באזורים שונים של המסילה ופועל חדר מצב ממשואה. אנו משריינים מערך אוטובוסים במידה ותנאי מזג האוויר יהיו קיצוניים. גם הצוותים בתחנות יתוגברו".

אחרי ההצפה: חודשו הרכבות בין תל אביב לחיפה. שלומי גבאי
שיבושים והצפות. תחנת הרכבת בנתניה, אתמול/שלומי גבאי

כאמור, בהמשך השבוע ייתכן ירד שלג בהרי המרכז ובעיריית ירושלים כבר נערכים לקראת הבאות. על פי התחזית המעודכנת שבידי העירייה, בימים הקרובים צפוי מזג אוויר סוער בדגש על רוחות חזקות שינועו במהירות של עד 80 קילומטרים לשעה, גשמים עזים, טמפרטורות נמוכות ושלג, שייתכן ויירד החל מיום רביעי בצהריים. מטה החירום העירוני משלים את היערכותו למזג אוויר סוער ובעירייה מספרים כי סמוך למועד תחילת ירידת השלג יגויסו כמה עשרות מפלסות שלג וטרקטורים בהם יעשה שימוש לפי הצורך על מנת לפנות צירי תנועה. החלטה על קיום הלימודים תינתן ככל הנראה בבוקר יום רביעי.

הטמפרטורות החזויות להלילה ולהיום: ברמת הגולן 7-9, הגליל העליון 6-5, חיפה 11-9, כנרת 13-11, ים המלח 20-14, תל אביב 15-11, ירושלים 9-5, באר שבע 15-9, מצפה רמון 9-6 ואילת 18-11.

יאיר אלטמן, שלומי גבאי וקובי מנדל השתתפו בהכנת הידיעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברקים ורעמים. תל אביב, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך
נחל שניר (חצבאני), ינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
נחיל החצבאני גועש/ג'יליס, משה אסרף
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קשת בענן בעמק יזרעאל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערפל בהרי ירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully