וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשם הציף את קניון מודיעין - המבקרים פונו בשלום

קומת הכניסה והחניון הוצפו בשל חדירת מי הגשמים, לאחר שתעלות הניקוז העירוניות עלו על גדותיהן. כוחות הצלה פינו ללא פגע את המבקרים בקניון, בו אירע מקרה דומה גם אשתקד

צילום: שלומי גבאי, שגב דהן, מאל בנאוליאל, מור שאולי, רויטל רוסו, מיטל מוסקוביץ'; עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

קניון עזריאלי במודיעין הוצף הבוקר (שני) בשל מזג האוויר הסוער, וכוחות הצלה שהוזעקו למקום פינו את המבקרים במקום ללא פגע. בהנהלת הקניון טוענים כי הצפה במערכת הניקוז העירונית היא שהובילה לחדירת המים לקומות הכניסה והחניון. "על מנת לשמור על בטיחות המבקרים, בשעות הקרובות ינוקזו המים והקניון ייפתח כסדרו", נמסר מהנהלת הקניון.

שלושה פצועים מקריסות עצים; הכנרת עלתה ב-10 סנטימטרים

הצפה בקניון מודיעין, ינואר 2013. ניב אהרונסון
מערכות הניקוז קרסו, המים חדרו לקומת הכניסה ולחניון. קניון מודיעין, הבוקר/ניב אהרונסון

אחת המבקרות בקניון בעת ההצפה אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "לפתע ראינו מים זורמים לקניון, מיד התחילו אנשים לצאת במהירות או ברחו לקומה השנייה". לדבריה, "חניות הוצפו וכוחות משטרה וכיבוי הגיעו למקום ומנסים לטפל בשטפונות שם. נכון לעכשיו זה לא מצליח, המים ממשיכים לזרום וממלאים את הקומה הראשונה".

תלמיד כיתה ט' שביקר עם חבריו בקניון, סיפר לוואלה! חדשות: "היינו בהצגה בקומה השנייה ופתאום הפסיקו אותה ואמרו שיש הצפה. יצאנו החומה וראינו מלא מים בקומת הכניסה, בגובה של לפחות 40 סנטימטרים". עוד הוסיף, כי "היו כוחות שניסו להוציא את המים כל הזמן. אותנו השאירו בקומה השנייה כי היה בלתי אפשרי לצאת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קניון מודיעין מוצף, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר כבאות מחוז מרכז, גיא מנשרוב, ציין כי "במקום פעלו שלושה צוותים שסייעו לתושבים שהיו בקומה הראשונה לצאת החוצה ללא פגע וגם שאבו מים. כרגע האירוע לקראת סיום".

בשנה שעברה אירע מקרה דומה של הצפה בקניון, שגרר התרעה מצד הנהלת המקום בפני עיריית מודיעין. בתגובה פעלה העירייה למנוע הישנות של חדירת מים לקניון, הסמוך למדרכה, אולם הניסיון לחסום את חדירת מי הגשמים כשל כאשר תעלות הניקוז עלו על גדותיהם.

הצפה בקניון מודיעין, ינואר 2013. ניב אהרונסון
האירוע הסתיים ללא נפגעים. קניון מודיעין, הבוקר/ניב אהרונסון

מזג האוויר החורפי לא הביא רק לפגיעה ברכוש, ושלושה בני אדם נפצעו מוקדם יותר מקריסת עצים בשל הרוחות העזות. בהתמוטטות עץ על מכונית בכביש 232, בקטע שבין צומת מגן למועצת אשכול, נפצעו הלילה צעיר בן 20 וגבר כבן 35. השניים פונו במצב בינוני לבית החולים סורוקה בבאר שבע. בבני ברק נפצע קל גבר שנפגע מענף עץ שנעקר מהרוח ופגע בגבו, ברחוב ברטנורא בעיר. פרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לו טיפול במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קריסת עץ בירושלים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד זאת, הצד המעודד ממערכת הגשמים הנוכחית הגיע ממפלס הכנרת, שעלה בעשרה סנטימטרים ביממה האחרונה וב-16.5 סנטימטרים מיום חמישי שעבר. מפלס הכנרת עומד הבוקר על 211.72 מטרים ולכנרת מלאה חסרים 2.92 מטרים.

הצפה בקניון מודיעין, ינואר 2013. ניב אהרונסון
כבאים במקום קונים בקניון/ניב אהרונסון

השלג נערם בחרמון: הצירים המובילים לאתר נחסמו

לצד האירועים והנזקים, מערכת הגשמים החורפית תימשך גם היום ויוסיף להיות גשום וסוער ברוב אזורי הארץ. רוחות עזות תנשבנה בכל אזורי הארץ ומזג האוויר צפוי להיות קר מהרגיל בעונה. בנחלי הדרום, מדבר יהודה ובקעת יהודה קיים עדיין חשש משטפונות בזק, שנכון גם לאזורים רבים במישור החוף. מרשות הטבע והגנים נמסר כי בנחל הירדן ישנה זרימה חזקה של מים כבר מאתמול, וכי הערוצים המובילים אליו זורמים בחוזקה גם הם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהר הירדן עולה על גדותיו, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחרמון נערמו מאמש 20 סנטימטרים של שלג במפלס התחתון, וכחצי מטר שלג במפלס העליון. בהר ישנן רוחות עזות וערפל כבד. בעקבות ירידת השלג, נחסמו הצירים המובילים לאתר. בהנהלת אתר החרמון ממליצים לציבור המבקרים לא להגיע למקום ומקווים שהאתר ייפתח ביום חמישי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
20 ס"מ של שלג במפלס התחתון. אתר החרמון, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון ראשון: 10:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully