וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה פצועים מקריסות עצים; הכנרת עלתה ב-10 סנטימטרים

שניים נפצעו בינוני באשכול ואחד קל בבני ברק. מפלס הכנרת ממשיך במגמת העלייה ועלה ב-16 ס"מ מיום חמישי. עשרות עצים נעקרו מהרוחות העזות במהלך הלילה וגרמו נזק לרכוש

צילום: גל מוסקוביץ', עריכה: יותם בן-דוד

מזג האוויר החורפי נמשך גם הבוקר (שני) ועדות מהימנה לכמויות הגשמים הנכבדות שירדו ביממה האחרונה מעניק מפלס הכנרת, שעלה בעשרה סנטימטרים ביממה האחרונה וב-16.5 סנטימטרים מיום חמישי שעבר. מפלס הכנרת עומד הבוקר על 211.72 מטרים ולכנרת מלאה חסרים 2.92 מטרים. לצד זאת, נזקי הסערה הורגשו גם הם, ובהתמוטטות עץ על מכונית בכביש 232, בקטע שבין צומת מגן למועצת אשכול, נפצעו הלילה צעיר בן 20 וגבר כבן 35. השניים פונו במצב בינוני לבית החולים סורוקה בבאר שבע. בבני ברק נפצע קל גבר שנפגע מענף עץ שנעקר מהרוח ופגע בגבו, ברחוב ברטנורא בעיר. פרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לו טיפול במקום.

עץ קרס בחדרה. שלומי גבאי
עשרות מקרים של קריסת עצים במהלך הלילה. נפילת עץ בחדרה, הבוקר/שלומי גבאי

תחנת הרצליה של רכבת ישראל מושבתת הבוקר בשל נזקי מזג האוויר, ולרשות הציבור עומד במקום שירות הסעות (שאטלים). מרכבת ישראל נמסר כי מהירות הרכבות תרד בשל תנאי הראייה הקשים, וקראו לציבור לנהוג במשנה זהירות בכבישי מסילה.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזקי הסערה בירושלים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

רחוב ההסתדרות פינת שנקר בחולון נסגר הבוקר לתנועה מדרום לצפון בשל כבל חשמל שנקרע ונפל על הכביש. עובדי חברת החשמל הוזעקו למקום ומטפלים במפגע ושוטרים מכוונים את התנועה במקום.

קריסת עץ על רכב ברחוב יצחק רבין בחדרה, ינואר 2013. שלומי גבאי
קריסת עץ על מכונית בחדרה, הבוקר/שלומי גבאי

בכפר סבא ובאזור צומת רעננה צפון גרמו הרוחות החזקות לקריסה של עצים ופגיעה בחוטי חשמל. עובדי חברת החשמל נמצאים במקום ומעריכים שבקרוב יסיימו לתקן את התקלה.

בעקבות הגשם: תחנת הרכבת בהרצליה הוצפה. דניאל בוק
ההשבתה נמשכת גם הבוקר. תחנת הרצליה, אתמול/דניאל בוק

כביש 652, בין פרדס חנה לגבעת עדה, נסגר לתנועה בשעות הבוקר המוקדמות בשל עץ שקרס וחוסם את הציר. המשטרה סגרה לתנועה גם את כביש 804 באזור נחל חילזון, זאת עקב הצפת הנחל. ניידת ממשטרת משגב חוסמת כעת את ציר התנועה כדי למנוע היסחפות כלי רכב, לאחר שאמש שקע במקום רכב שטח ונהגו חולץ בידי כבאים בזמן שעמד על גג המכונית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצפה במלון נוף גינוסר, בקיבוץ השוכן לחופה של הכנרת, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחדרה נעקרו הבוקר שני עצים אשר הפילו איתם עמודי חשמל ברחוב עצמון בעיר, באירוע בו לא דווח על נפגעים. צוותי חברת החשמל הוזעקו למקום והמשטרה חסמה את הרחוב לתנועה. אירוע דומה נרשם גם ברחוב תרנ"א בעיר. בהתנחלות יצהר נקרעה תקרת קרוואן של אחת המשפחות, ואחד הקירות התמוטט. גם באירוע הזה לא היו נפגעים.

הסופה החורפית גרמה נזק בחדרה, ינואר 2013. שלומי גבאי
נזקי הסערה בחדרה, הבוקר/שלומי גבאי

ובינתיים בבירה - בשדרות בן צבי בירושלים נקרעו שני עצים שנחתו על הכביש, בשכונת גילה בבירה קרס רמזור שגרם לחסימה חלקית של נתיב וברחוב מטודלה נעקר גם כן עץ שקרס על רכב סמוך. צוותי כיבוי הוזעקו למספר קריאות ברחוב יוסף זיו על מנת להסיר חלקי פח שעפו באוויר וסיכנו את העוברים והשבים. במקביל, בסמוך לאתר הבנייה הסמוך לבנייני האומה, הועפו גם כן חלקי פח. בכל האירועים בירושלים לא היו נפגעים.

התחזית: הגשמים יימשכו ושלג צפוי לרדת בחרמון

לצד האירועים והנזקים, מערכת הגשמים החורפית תימשך גם היום ויוסיף להיות גשום וסוער ברוב אזורי הארץ. בחרמון צפוי לרדת שלג, רוחות עזות תנשבנה בכל אזורי הארץ ומזג האוויר צפוי להיות קר מהרגיל בעונה. בנחלי הדרום, מדבר יהודה ובקעת יהודה קיים עדיין חשש משטפונות בזק, שנכון גם לאזורים רבים במישור החוף. מרשות הטבע והגנים נמסר כי בנחל הירדן ישנה זרימה חזקה של מים כבר מאתמול, וכי הערוצים המובילים אליו זורמים בחוזקה גם הם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחל הירדן עולה על גדותיו, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחרמון נערמו מאמש 20 סנטימטרים של שלג במפלס התחתון, וכחצי מטר שלג במפלס העליון. בהר ישנן רוחות עזות וערפל כבד. בעקבות ירידת השלג, נחסמו הצירים המובילים לאתר. בהנהלת אתר החרמון ממליצים לציבור המבקרים לא להגיע למקום ומקווים שהאתר ייפתח ביום חמישי.

נחל שניר (חצבאני), ינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
מזג האוויר הסוער יימשך גם ביממה הקרובה. נחל שניר/ג'יליס, משה אסרף

מחברת החשמל נמסר כי הציבור מתבקש להסיר או לחזק חפצים ואביזרים שעלולים להינתק ולהתעופף ברוח, ולפגוע בתיילי החשמל; תריסים שאינם מחוברים כראוי, מכסי מיכלים, קולטים ודוודים על הגג, אדניות, עציצים וכדומה. כמו כן, בעקבות מזג האוויר הסוער, עלולים להיקרע חוטי חשמל ובחברת החשמל מדגישים כי אסור לגעת או לגשת לחוטים קרועים עקב סכנת התחשמלות - ויש לדווח על כך מיידית למרכז השירות של חברת החשמל 103 או למשטרה.

בהכנת הידיעה השתתפו מור שמעוני, קובי מנדל, יהושע בריינר, שלומי גבאי ויאיר אלטמן

(עדכון ראשון: 8:15)

קריסת עץ בירושלים, ינואר 2013. שמואל בן ישי, חדשות 24
קריסת עץ בירושלים, הבוקר/חדשות 24, שמואל בן ישי
קריסת עץ על רכב ברחוב יצחק רבין בחדרה, ינואר 2013. שלומי גבאי
נזקי הסערה בחדרה, הבוקר/שלומי גבאי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחל הירדן עולה על גדותיו/מערכת וואלה!, צילום מסך
עץ קרס בחדרה בגלל הסופה, ינואר 2013. שלומי גבאי
קריסת עץ בחדרה/שלומי גבאי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכוניות שוקעות בשלולית בבת ים/מערכת וואלה!, צילום מסך
עץ קרס על רכב בחדרה, ינואר 2013. שלומי גבאי
קריסת עץ בחדרה/שלומי גבאי
הצפות במתחם הרכבת בנתניה, ינואר 2013. שלומי גבאי
תחנת הרכבת בנתניה פועלת כסדרה. ההצפה שגרמה להשבתה, אתמול/שלומי גבאי
הצפות בתחנת הרכבת בהרצליה, ינואר 2013. דניאל בוק
בהרצליה טרם חודשה תנועת הרכבות, ולרשות הציבור עומדים שאטלים/דניאל בוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully