וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: לא נסכים להיות מפלגת המרכז היחידה בממשלה

לאחר שנענה להצעת יו"ר התנועה ציפי לבני להיפגש אך הבהיר כי אינו מעוניין בגוש חוסם, אמר יו"ר יש עתיד: "לא אשב בין אורית סטרוק לאלי ישי". יחימוביץ': "לא אשב ליד הנהג"

צילום: טל אנגלנדר, אבי כהן עריכה: יותם בן-דוד

שעות לאחר שקרא לראשי מפלגות גוש המרכז-שמאל להצטרף לממשלת נתניהו, הבהיר הערב (שבת) יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, כי אם יו"ר התנועה ציפי לבני תתחייב שלא תשב בממשלת נתניהו – כמו שעשתה יו"ר העבודה שלי יחימוביץ', גם הוא לא ייכנס לממשלה בהובלת נתניהו. "לא אהיה תעודת יושר של ממשלת חרדים וימין קיצוני", אמר לפיד בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. "לא אשב בין אורית סטרוק לבין אלי ישי". כשנשאל אם יתחייב שלא לשבת בממשלת נתניהו במידה וציפי לבני תתחייב לכך, השיב לפיד בחיוב והסביר: "לא נהיה מפלגת המרכז היחידה שתשב בממשלה".

לפיד, שנענה מוקדם יותר היום להזמנתה הפומבית של לבני להיפגש עמו ועם יחימוביץ', התייחס להצעה. "כאדם ריאלי אני מבין שלא עושים קואליציות לפני בחירות", אמר לפיד הערב. "לא אשחק את המשחק הווירטואלי הזה". יו"ר "יש עתיד" קרא ללבני ויחימוביץ' להרכיב "גוש יוזם" במקום גוש חוסם. "אם אף מפלגת מרכז לא תיכנס לממשלת נתניהו, אנחנו לא נהיה המפלגה היחידה שם". לפיד הוסיף כי לא ימליץ על אף מועמד לראשות הממשלה לפני הבחירות ואמר: "התסריט של לבני לא הצליח". לפיד שב והתייחס למצע החברתי של המפלגה בראשותו. "אני ש"ס של מעמד הביניים", אמר. "צריך 'יש עתיד' גדולה כדי שאפשר יהיה לייצג את מעמד הביניים".

יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', שבה והתייחסה גם היא להצעתה של לבני, לה נענתה אתמול בחיוב במהלך השידור החי בערוץ 2. "אני תמיד בעד הידברות. תמיד שמחה להיפגש עם יריבים פוליטיים", אמרה הערב ב"פגוש את העיתונות". "שמחתי על ההצעה ולכן מיהרתי לנסות ולקבוע איתה. עשיתי מאמצים רבים כדי שהפגישה תתקיים, אך לצערי זה לא יצא לפועל". לדברי יחימוביץ', "הסוגיה היא לא מהות הפגישה, אלא התוכן שלה ומה שייצא ממנה".

שלי יחימוביץ' עם ציפי לבני בוועידת כלכליסט דצמבר 2012. יותם רונן
"תקווה להחליף את נתניהו". יחימוביץ' ולבני/יותם רונן

יחימוביץ' הסבירה שוב את התחייבותה ביום חמישי שלא להיכנס לממשלה בראשות נתניהו. "עשיתי זאת כדי להבעיר את מערכת הבחירות. כדי להיאבק במצב הבלתי-נסבל כאילו נתניהו כבר הומלך למלך ישראל. בדמוקרטיה לא ממליכים מלך, אלא נאבקים על הנהגת המדינה", אמרה והוסיפה: "לבני אמרה שהיא תשב ליד הנהג ותלחץ על הברקס. כך לא מחליפים שלטון. אני לא אשב ליד הנהג - אני רוצה לקורא תיגר על ממשלת נתניהו, להחליף אותו ולהרכיב ממשלה בראשות מפלגת העבודה".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

היא שבה וקראה ללבני ולפיד להתחייב שלא ייכנסו לממשלה בראשות נתניהו. "כל עוד לבני ולפיד לא אומרים מפורשות שלא יישבו בממשלת נתניהו, הציבור מבין כאילו רוקדים כאן על שתי חתונות", הסבירה. "כך לא מנהלים קרב פוליטי. כך לא נוטעים תקווה בשמונה מנדטים שהולכים להצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה. נתניהו נחלש. יש כאן תקווה להחליף אותו. אני קוראת לציבור לא להצביע למפלגות אופנה שלא עוברות את אחוז החסימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully