וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני יזמה פגישה עם ראשי הגוש - יחימוביץ' נענתה בחיוב

טל שלו

4.1.2013 / 21:02

בשידור חי בחדשות ערוץ 2 קראה יו"ר התנועה לראשי העבודה ויש עתיד "להתאחד כדי להחליף את נתניהו". בתגובה, הזמינה יחימוביץ' את לבני לביתה כבר מחר בערב. לפיד טרם השיב

איחוד כוחות בשורות המרכז-שמאל? יו"ר התנועה, ציפי לבני, קראה הערב (שישי) לראשי המפלגות הגדולות בגוש להיפגש עמה ולהחליט על דרך פעולה משותפת "כדי להחליף את נתניהו". באולפן שישי של חדשות ערוץ 2 אמרה לבני כי תציע ליו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', וליו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, להיפגש כבר במוצאי השבת. "אני קוראת לשלי ויאיר – בואו נתאחד. בואו נשב ביחד", אמרה לבני והבטיחה כי תלווה את קריאתה בפנייה טלפונית לשניים. זמן קצר לאחר ההזמנה, הודיעה יחימוביץ' כי היא נענית להצעה ומזמינה את לבני להיפגש עמה בביתה כבר מחר.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

שלי יחימוביץ' עם ציפי לבני בוועידת כלכליסט דצמבר 2012. יותם רונן
איחוד שורות בגוש? יחימוביץ' ולבני/יותם רונן

לבני אמרה הערב כי "הצורך בלעשות משהו אחר חריף היום מתמיד". היא אף התייחסה לדברים שאמר ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, שמתח ביקורת חריפה על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבלת החלטות. "הדברים של דיסקין מחדדים את התחושה שאם נתניהו וליברמן ימשיכו לנהל את המדינה יקרה פה אסון", אמרה לבני. "הם לא יכולים לקבל החלטות. זה מחדד את הצורך להחליף אותם. אסור להרים ידיים".

לבני הדגישה שמבחינת הסקרים, שלוש המפלגות הגדולות בגוש המרכז-שמאל חזקות יותר מהליכוד-ביתנו והסבירה כי התאגדותן תהווה פתרון ל"מתלבטים שיושבים על הגדר". כשנשאלה אם תהיה מוכנה לוותר על רצונה לעמוד בראש מפלגה בכנסת הבאה השיבה: "אני שמה את העניינים האישיים בצד. אני יכולה לשאת עכשיו נאום על הניסיון שיש לי בקבלת החלטות ועל הניסיון שיש לאנשים שלצדי בקבלת החלטות... בכל זאת אכנס לחדר מתוך הבנה שצריך לסכם במשותף על מי נמליץ".

לדברי לבני, כבר ביום שהודיעה על חזרתה לפוליטיקה הבהירה כי תמליץ על מועמד מהגוש לראשות הממשלה אם תידרש לכך. "אני מציעה שנסכם לא רק איך פועלים עכשיו כדי להחליף את נתניהו, אלא איך צריך להתנהל גם ביום שאחרי על הקריטריונים להרכבת ממשלה, לכניסה או ליציאה ממנה", הוסיפה. "יש פה שלוש מפלגות שמשותף להן דבר אחד אמיתי – ההבנה שממשלת ימין תגרום להידרדרות מדינת ישראל". לבני הסבירה כי מטרת המהלך היא שהציבור ידע שהוא מצביע לקבוצה מאוחדת. "הכוונה היא לא לאחד מפלגות, אלא לפעול במשותף", הדגישה והוסיפה כי גם יו"ר קדימה, שאול מופז, מוזמן להידיינות.

כאמור, זמן קצר לאחר קריאתה של לבני הודיעה יחימוביץ' כי שיגרה מסרון ליו"ר התנועה בו הזמינה אותה לפגישה בביתה כבר מחר. "יחימוביץ' מביעה סיפוק מהעובדה שלבני מצטרפת למהלך שיזמה אתמול להחלפת ממשלת נתניהו ולהעמדת אלטרנטיבה חברתית כלכלית, מדינית ביטחונית ובשמירה על שלטון החוק", נמסר. "כפי שמבינים יותר ויותר, יש סיכוי ממשי שיחימוביץ' ומפלגת העבודה ירכיבו את הממשלה הבאה ונראה שהמהלך מתחיל לקרום עור וגידים. מערכת הבחירות למעשה נפתחה אתמול".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, בירכה על קריאתה של לבני. "אני מברכת על היוזמה לאיחוד השורות. מרצ תתמוך במהלך של הקמת גוש חוסם ביבי, ואם אכן מנהיגי שלוש המפלגות יחליטו על מועמד אחד ויתחייבו לבלום את ממשלת הימין המסוכנת, אנחנו במרצ נמליץ לנשיא על המועמד הזה לראשות הממשלה", אמרה. "טוב לגלות שלפיד, יחימוביץ' ולבני 'הומרצו'".

מהליכוד-ביתנו נמסר בתגובה כי "מדברי לבני ויחימוביץ' הערב ברור שהשמאל מנסה להתאחד במטרה להפיל את נתניהו והמחנה הלאומי מהשלטון. מול כל השמאל צריך כוח ליכוד ישראל ביתנו גדול כדי שישמור על ביטחון ישראל ויגן על האינטרסים החיונים של מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully