וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מבהיר: "אפגש עם לבני, אך לא רוצה גוש חוסם"

טל שלו

5.1.2013 / 11:48

יו"ר "יש עתיד" אישר הגעתו לדיון, אולם הסתייג וקרא "להצטרף לממשלת נתניהו". במקביל, הודיעו מופז וגלאון על תמיכה באיחוד. יחימוביץ’: ”הפגישה נדחתה בשל אילוצים של לבני"

צילום: טל אנגלנדר, אבי כהן עריכה: יותם בן-דוד

יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד הודיע הבוקר (שבת) כי נענה להזמנתה של יו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני, ויגיע לפגישה עמה ועם יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' - על מנת לדון בהקמת גוש חוסם של המרכז-שמאל להפלת ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, הודיע לפיד כי על אף שיגיע לפגישה, "אין לי עניין להצטרף לשום 'גוש חוסם' שכן איני נוהג להחרים אנשים ומפלגות".

לדבריו, "בפגישה אציע להן שגם במקרה הסביר שנתניהו יקים את הממשלה הבאה, נצטרף אליה ביחד כדי שזו לא תהיה ממשלת חרדים וימין קיצוני ששוב תיקח את כספנו". לאחר ההודעה, לבני ולפיד שוחחו ביניהם בטלפון ולפיד הודיע כי יצטרף לפגישה שתתואם בימים הקרובים. לבני אמרה כי היא מביעה סיפוק על היענותו של לפיד.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

שלי יחימוביץ' במסיבת עיתונאים של מפלגת העבודה, ינואר 2013. בן קלמר
"אעשה הכל כדי שהפגישה תתקיים". יחימוביץ'/בן קלמר

במקביל, הודיעו יו"ר קדימה, שאול מופז, ויו"ר מרצ זהבה גלאון, כי הם תומכים בהקמת גוש חוסם נגד נתניהו. "מוטב היה אם האיחוד הזה היה קורה לפני הגשת הרשימות אך עדיין לא מאוחר", אמר מופז באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, "אם מגמת הירידה במספר המנדטים של הליכוד ביתנו תימשך, אפשר להחליף את הממשלה הזו. הכל פתוח".

לדברי גלאון, שהתארחה באירוע בפתח תקווה, "נמליץ לנשיא על מועמד מתוך הגוש מרכז, ובתנאי שנקבל התחייבות מפורשת שהוא לא יצטרף לממשלה עם בנימין נתניהו, פייגלין ומירי רגב. מרצ תשתף פעולה בהקמת גוש חוסם ביבי-בנט אמיתי, אבל לא עם ספין שנועד בסופו של דבר לגנוב קולות של מאות אלפי אזרחים תמימים לממשלה עם הימין הקיצוני ולא להקמת אלטרנטיבה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"ביחד אנחנו יותר גדולים מהליכוד-ביתנו"

כמו כן, הודיעה היום יחימוביץ' כי הפגישה נדחתה למועד מאוחר יותר ולא תתקיים הערב כמתוכנן. "שמחתי מאוד על אמירתה של לבני כי היא מוכנה להפגש כבר היום, במוצאי השבת", אמרה יחימוביץ' במפגש "שבתרבות" בתיאטרון הבימה בתל אביב, "העברתי לה מיד בזמן השידור הודעה בזמן אמת, שבה הזמנתי אותה לבוא לפגישה בביתי הערב. גם אחרי השידור שוחחתי אתה ולצערי היא אמרה לי כי למרות שהצהירה בשידור על פגישה רצויה במוצ"ש, הדבר לא מתאפשר בשל לוח הזמנים שלה. לכן, לצערי, לא נקבעה פגישה. כמובן שאעשה הכל כדי שהיא תתקיים, מבחינתי היא יכולה להתקיים גם בשעות מאוחרות ביותר עוד הלילה".

חימוביץ' ציינה כי הודעתה ביום חמישי כי לא תצטרף לממשלה בהנהגת "הליכוד ביתנו" עודדה את המהלך. לדבריה, ההודעה "יצרה גלים חיוביים ביותר בשטח, העירה את מערכת הבחירות, ואני מקווה שגרמה למפלגות המרכז להבין שאסור להרים ידיים, אסור להשלים עם בחירתם של נתניהו – ליברמן לקדנציה נוספת, ושהחלפתו של נתניהו היא אפשרית במיוחד נוכח החולשה העצומה של הליכוד ביתנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אותם אנשים שהתייאשו והרימו ידיים יצאו להצביע". לבני/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפיד, שכאמור אישר היום את הגעתו לפגישה לכשתתקיים, אמר כי "בוודאי שאפגש עם לבני ויחימוביץ', אני נפגש ממילא עם כל גורם במערכת הפוליטית שמבקש להיפגש". כמו כן, הוסיף כי "השבוע שתיתי קפה עם שלי יחימוביץ' ושוחחנו ארוכות. אין פה שום דרמה גדולה. קצת מוזר בעיני שצריך היה להכריז על זה בטלוויזיה בהודעה דרמטית. אותי מעסיק רק דבר אחד - מעמד הביניים הישראלי. אנחנו ש"ס של מעמד הביניים. אנחנו לא רוצים ממשלה שתעביר את כל הקופה הציבורית, את הכסף שלנו, לישיבות ולמגרון. לא אשב כגלגל חמישי בממשלה של חרדים וימין קיצוני כי אין בזה טעם. אני רוצה שהמיליארדים ילכו לחינוך וליוצאי צבא. זה מה שמעסיק אותי".

לבני, שהזמינה את השניים באופן פומבי לפגישה, ציינה כי "כל מי שמבין את גודל הרגע צריך להצטרף ולהתאחד סביב היוזמה שהצגתי על מנת להחליף את נתניהו. כאשר אנשים יראו אותי, את שלי, את יאיר, את מופז ואת כל מי שמבין שזו עת צרה, מאוחדים ביחד סביב המטרה של החלפת נתניהו- כל אותם אנשים שהתייאשו והרימו ידיים יצאו להצביע".

באירוע "שבתרבות" בדיור המוגן "עד 120" תל אביב, אמרה לבני כי "לא נכתב בכוכבים שנתניהו יהיה ראש הממשלה- ביחד אנחנו יותר גדולים מהליכוד ביתנו, שנמצאים בירידה. זו עת צרה לישראל וחייבים להתאחד אל מול ברית הקיצוניים של הליכוד ביתנו, החרדים והבית היהודי- ברית שמעדיפה את ארץ ישראל השלמה על פני המדינה היהודית ואת ההלכה על פני החוק". לדבריה, "התגובות שאני מקבלת מאז אמש מעידות שיצרנו כאן לראשונה תקווה לקראת הבחירות האלה. מגיע לעם ישראל לדעת שאפשר גם אחרת, זה אפשרי".

לבני יזמה פגישה עם ראשי הגוש - יחימוביץ' נענתה בחיוב

בהכנת הידיעה השתתפו מיכל רשף, יאיר אלטמן ורמי שני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully