וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכהונה של צ'אווס תתחיל בכל מחיר - גם בלעדיו

5.1.2013 / 11:06

סגנו של נשיא ונצואלה הסובל ממחלת הסרטן הודיע כי כהונתו הנוספת תתחיל השבוע כמתוכנן - גם אם מצבו לא יאפשר לו להגיע להשבעה. "הוא יושבע בבית המשפט העליון כשמצבו ישתפר"

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס עשוי לפספס את השבעתו לנשיאות בשל מחלת הסרטן ממנה הוא סובל, אולם הדבר לא יפריע לו להתחיל את כהונתו הנוספת – כך אישר אתמול (שישי) סגנו ניקולס מדורו. לדברי מדורו, צ'אווס יוכל להישבע בפני בית המשפט העליון במועד מאוחר יותר כשמצבו יתייצב.

הודעתו של מדורו, אותו סימן צ'אווס לאחרונה כמועמד המועדף להחליפו, היא הראיה הבולטת ביותר לאחרונה כי ייתכן שמצבו של הנשיא בן ה-58 כה חמור עד שלא יתאפשר לו להגיע להשבעה. צ'אווס לא קיים הופעה ציבורית זה שלושה שבועות, מאז הניתוח הרביעי שעבר בקובה כחלק ממאבקו במחלה. לא ברור האם החלטת השלטון להתחיל את כהונתו של צ'אווס, על אף שלא ברור אם יאריך ימים, נובעת מתחזית להחלמתו, או מניסיון "לקנות זמן" עד ההכרזה על בחירות.

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס וסגנו ניקולס מדורו, דצמבר 2012. רויטרס
"הנשיא יכול להמשיך לבצע את התחיבויותיו". מדורו/רויטרס

בראיון בטלוויזיה הממלכתית נופף מדורו בעותק של חוקת ונצואלה, וציין כי היא מאפשרת לדחות את ההשבעה למועד מאוחר יותר. "כאן כתוב שתקופת הכהונה שבין 2013 ל-2019 מתחילה ב-10 בינואר. במקרה של צ'אווס, הוא נבחר מחדש ולכן יכול להמשיך לבצע את התחיבויותיו", אמר מדורו. "הצעד הרשמי של השבעתו יכול להתקיים בבית המשפט העליון מתי שהשופטים והנשיא יראו לנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully