וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידרדרות במצבו של הוגו צ'אווס: "סובל מסיבוכים"

נשיא ונצואלה שעבר ניתוח מורכב בקובה לטיפול במחלת הסרטן ממנה הוא סובל מוסיף להיות מאושפז עם "דלקת ריאות חמורה". צ'אווס אמור להשתתף בהשבעתו לכהונה רביעית בשבוע הבא

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, נאבק על חייו: לאחר שעבר ניתוח בקובה באמצע חודש דצמבר, סובל כעת צ'אווס מסיבוכים הנגרמים מדלקת ריאות חמורה ממנה סובל. זה היה הניתוח הרביעי שעבר צ'אווס לטיפול במחלת הסרטן בה לקה, כשבעוד פחות משבוע הוא אמור להשתתף בטקס השבעתו לכהונה נוספת. "הזיהום הוביל לאי ספיקת ריאות", אמר בהצהרה מקראקס שר ההסברה, ארנסטו וילגס.

מתפללים בוונצואלה להחלמתו של הנשיא הוגו צ'אווס. רויטרס
בונצואלה מתפללים לשלום צ'אווס/רויטרס

צ'אווס לא נראה בציבור מאז הניתוח שעבר, דבר שעורר שמועות עקשניות על מצבו של הנשיא בן ה-58. זעם רב התעורר בקרב ממשלת ונצואלה על מעוררי הספקולציות כי מצבו חמור יותר ממה שדיווחו. ביום רביעי קראה ממשלת ונצואלה לאזרחי המדינה להתעלם משמועות ו"מדברי שנאה" על הידרדרות במצבו הרפואי של צ'אווס. עם זאת ההצהרה האחרונה מקראקס מוכיחה כי צ'אווס אכן נאבק על חייו בשל "דלקת ריאות חמורה".

צ'אווס עומד בראשות ונצואלה מאז שנת 1999 ובאוקטובר נבחר לכהונה נוספת, הרביעית במספר. בשנת 1992 הוביל הפיכה צבאית כושלת שהביא למאסרו. הוא ישב בכלא במשך שנתיים עד שזכה לחנינה נשיאותית ולאחר שחרורו החל בפעילות פוליטית עד לבחירתו לנשיאות בדצמבר 1998. לפני נסיעתו לניתוח האחרון בקובה קרא צ'אווס לתומכיו להצביע עבור סגנו בן ה-50, ניקולס מדורו, במידה שהנסיבות יחייבו לערוך בחירות במדינה. "הוא מהפכן אמיתי, אדם עם ניסיון נרחב על אף גילו הצעיר, בעל מסירות אמיתית ויכולת לעבוד קשה", שיבח צ'אווס את יורשו. "במידה שייבצר ממני להתמודד בבחירות נוספות לנשיאות, עליכם לבחור בניקולס מדורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully