וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצבו של צ'אווס משתפר": יהיה כשיר להשבעה?

סגנו של נשיא ונצואלה המחלים מניתוח בקובה אמר כי צ'אווס "מתחזק עם כל יום שעובר". באופוזיציה מקווים שייעדר ב-10 בינואר, אך בקונגרס מבהירים: "צ'אווס יישאר הנשיא"

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, המתאושש מניתוח שעבר לפני כשבועיים בקובה, מתחזק עם כל יום שעובר – כך אמר אמש (שבת) סגנו, ניקולס מדורו. "הנשיא צ'אווס נח והחלמתו מתקדמת בכל יום שעובר", אמרה מדורו. בראיון לטלוויזיה הממלכתית אמר מדורו כי קיבל את המידע על מצבו של צ'אווס מפי חבר במפלגת השלטון ששב לאחרונה מקובה לוונצואלה. לדבריו, צ'אווס מקבל את הטיפול האפשרי הטוב ביותר.

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס בדרך לשדה התעופה בקראקס כדי להמריד לניתוח בקובה, 25 בפברואר 2012. רויטרס
עד כה הוא נותח ארבע פעמים. צ'אווס/רויטרס

צ'אווס הודיע לראשונה שהוא חולה בסרטן ביוני 2011. לא דווח איזה סוג של סרטן יש לו, אך עד כה הוא נותח ארבע פעמים. בשבוע שעבר אמר שר המידע של ונצואלה כי צ'אווס נלחם בזיהום בדרכי הנשימה, אך הבהיר כי מצבו יציב. עוד דווח כי במהלך הניתוח האחרון הוא סבל מדימום בלתי צפוי, אך הרופאים השתלטו על כך במהרה.

בחודש אוקטובר, לאחר מרוץ צמוד במיוחד, זכה צ'אווס בבחירות לנשיאות וונצואלה – בפעם הרביעית. ועדת הבחירות המרכזית במדינה הודיעה כי צ'אווס זכה ב-54% מהקולות וגבר על יריבו, הנריק קפרילס, שזכה ב-45% מהקולות. ב-10 בינואר אמור צ'אווס להיות מושבע לתפקיד ועל פי החוקה של ונצואלה, אם צ'אווס ייעדר יש לקיים בחירות בתוך 30 יום מהתאריך ההשבעה.

מנהיגי האופוזיציה במדינה אמרו כי דחיית טקס ההשבעה היא בלתי חוקית. מנגד, דיוסדאדו קבלו העומד בראש הקונגרס של ונצואלה הבהיר כי גם אם הנשיא לא יהיה כשיר להישבע בתאריך האמור, לא ייערכו בחירות נוספות. "כיוון שייתכן שצ'אווס לא יהיה כאן ב-10 בינואר, הם (האופוזיציה) מקווים שהאסיפה הלאומית תכריז על בחירות", אמר. "זה לא הולך לקרות. הוגו צ'אווס ימשיך להיות הנשיא שלנו".

צ'אווס בן ה-58, אשר ככל הנראה מכיר בכך שההידרדרות במצבו עשויה לאלץ אותו לפרוש, הודיע עם צאתו לקובה בפעם האחרונה כי נוכח מצבו הבריאותי הוא ממנה לעצמו "יורש" שימלא את מקומו במידת הצורך. צ'אווס קרא לתומכיו להצביע עבור סגנו מדורו, אם הנסיבות יחייבו לערוך בחירות במדינה. "הוא מהפכן אמיתי, אדם עם ניסיון נרחב על אף גילו הצעיר, בעל מסירות אמיתית ויכולת לעבוד קשה", שיבח צ'אווס את יורשו בן ה-50. "אם ייבצר ממני להתמודד בבחירות נוספות לנשיאות, עליכם לבחור בניקולס מדורו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully