וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס נותח בפעם הרביעית: "היה מסובך, אך מוצלח"

רויטרס

12.12.2012 / 15:32

נשיא ונצואלה מתאושש בקובה מניתוח בהול שעבר להסרת תאים סרטניים. טרם צאתו, הכתיר את סגנו כ"יורש" אפשרי. הסגן סיפר: "היו רגעים מתוחים, אך המפקד הפגין את כוחו הידוע"

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, עבר ניתוח נוסף בקובה להסרת רקמות סרטניות מגופו. סגנו, ניקולס מדורו, אמר הבוקר (רביעי) במסיבת עיתונאים בוונצואלה כי "הניתוח היה מסובך אך עבר בהצלחה גמורה". מדורו סיפר בהתרגשות: "היו בהחלט כמה רגעים מתוחים, אך כהרגלו, המפקד ('הקומנדנטה', במקור) הפגין את כוחו הידוע".

היה זה הניתוח הרביעי שעבר צ'אווס בשנה וחצי האחרונות כדי לטפל במחלת הסרטן שבה לקה. כל שידוע הוא שהסרטן פשט בבטנו, אך לא ברור לגמרי לאילו איברים התפשטה המחלה. לפי כמה דיווחים שונים, שחלקם התבררו כבדויים לגמרי, גרורות הסרטן כבר פשטו במעיו ובעצמותיו של הנשיא.

בספטמבר 2011: צ'אווס הספיד את הסרטן - ויצא לכימותרפיה

ניקולס מדורו, סגנו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, במסיבת עיתונאים בבירה קראקס. 12 בדצמבר 2012. רויטרס
ניקולס מדורו, סגן נשיא ונצואלה. "הקומנדנטה הפגין את כוחו הידוע"/רויטרס

צ'אווס, בן 58, שלאחרונה נבחר לכהונה רביעית, המריא לקובה ביום שני בשל הדרדרות נוספות במצבו, ולאחר שכבר התייעץ עם רופאיו בהוואנה ביום שישי. באופן חריג, אמר טרם צאתו כי הוא ממנה לעצמו "יורש" שימלא את מקומו במידת הצורך, וקרא לתומכיו להצביע עבור סגנו, ניקולס מדורו, בן 50, אם הנסיבות יחייבו לערוך בחירות במדינה. "מדורו הוא מהפכן אמיתי, אדם עם ניסיון נרחב על אף גילו הצעיר, בעל מסירות אמיתית ויכולת לעבוד קשה", שיבח צ'אווס את יורשו. "במידה שייבצר ממני להתמודד בבחירות נוספות לנשיאות, עליכם לבחור בו". לפי החוק, אם נשיא ונצואלה מאבד את יכולותו לתפקד, יש לערוך בחירות מיוחדות לתפקיד תוך 30 יום.

משפחתו של צ'אווס, בהם ילדיו ונכדיו, באו עמו לקובה כדי לשהות לצד מיטתו בבית החולים בהוואנה, והם ילוו אותו בהתאוששות. עדיין לא ידוע מתי הוא צפוי לשוב לארצו. כמו כן, התלוו לצ'אווס כמה בכירים בממשל, בהם ראשי האסיפה הלאומית (הפרלמנט) ושר הנפט, רפאל רמירז.

נשים מודאגות נושאות בובה בדמותו נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס בבירה קראקס. 12 בדצמבר 2012. רויטרס
תושבת קראקס מתפללת ובידה בובה בדמותו של נשיא האומה, הבוקר/רויטרס

"זה הכרחי וחיוני שאעבור התערבות כירורגית", אמר טרם צאתו, "אם ירצה האל, כפי שקרה במקרים הקודמים, נצא מזה כמנצחים. אני מאמין בכך באופן מוחלט". בעקבות ההודעה, רבים בוונצואלה ביקשו להביע את תמיכתם בנשיא צ'אווס, והשתתפו בעצרות הזדהות בערים שונות ברחבי המדינה.

ביום שישי שב צ'אווס מקובה לוונצואלה לאחר סדרת בדיקות רפואיות, בהן התגלו הממצאים המדאיגים שהובילו להחלטתו להמריא שוב לקובה ביום שני לצורך הניתוח. בשבועות האחרונים הועלו השערות רבות באשר למצבו הבריאותי של צ'אווס, שנעדר מהזירה הציבורית לתקופה ארוכה של כשלושה שבועות. צ'אווס מסר כי רופאיו המליצו לו לערוך את הניתוח מיד לאחר הבדיקות – אולם לדבריו, הוא "התעקש לשוב לוונצואלה" על מנת להתייעץ עם ממשלתו. "החלטתי לבוא על אף שמדובר במאמץ - כי אם לומר את האמת, הכאב שאני חווה הוא משמעותי", אמר. מאז חודש יוני 2011, נותח צ'אווס בקובה שלוש פעמים.

צ'אווס והסרטן - כותרות אחרונות
אחרי הניתוח הקודם: ”אני מתאושש כמו קונדור”
בינואר 2012: "לצ'אווס יש רק חודשיים לחיות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully