וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס אחרי הניתוח: ”אני מתאושש כמו קונדור”

1.3.2012 / 11:06

אחרי שעבר בסוף השבוע האחרון ניתוח שלישי להסרת גידול סרטני, רוחו של נשיא ונצואלה אינה נשברת והוא נותר אופטימי. בטוויטר שלו צייץ: "שולח את אהבתי, נחיה ונתאושש!"

גם אחרי עוד ניתוח, נשיא ונצואלה לא איבד את לשונו הציורית. אתמול, (רביעי), לראשונה מאז עבר ניתוח בקובה בשבוע שעבר, שבר הוגו צ'אווס את שתיקתו - והתעקש שהוא מחלים היטב. "אני שולח לכולכם את אהבתי. נחיה ונתאושש!", צייץ המנהיג הסוציאליסטי בן ה-57 בחשבון הטוויטר שלו מהוואנה. "הנה אני, עף כמו קונדור".

סגן הנשיא, אליאס חאווה, אמר לטלוויזיה הממלכתית בוונצואלה כי כשדיבר עם צ'אווס אמש, מצב רוחו היה מרוממם. "הוא נמצא בתהליך של החלמה מלאה", סיפר. "בקול מלא אנרגיה ותחושת ניצחון, הוא שיגר לעמו ברכה, ואת אהבתו והוקרתו".

לא ידוע לפי שעה מתי צפוי צ'אווס לשוב לארצו, אולם מומחים מעריכים שזמן החלמה ממוצע לניתוח מסוג זה שעבר הוא כשבוע עד עשרה ימים. בינתיים, האופוזיציה לא מבזבזת זמן וכבר קוראת להחלפתו.

התזמון של הניתוח האחרון אינו אידאלי עבור צ'אווס, שכן הבחירות בוונצואלה צפויות להתקיים בעוד פחות משמונה חודשים, וסאגת הבריאות של המנהיג מעלה תהיות בנוגע ליכולת שלו להתמודד בבחירות באוקטובר ולהמשיך לשלוט במדינה אם ינצח.

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס בדרך לשדה התעופה בקראקס כדי להמריד לניתוח בקובה, 25 בפברואר 2012. רויטרס
הנשיא בדרכו להמריא לניתוח בקובה/רויטרס

למרות ההערכות הרשמיות החיוביות לגבי הניתוח האחרון שעבר, מקורות שונים, בהם עיתונאים תומכי האופוזיציה בוונצואלה, מדווחים כי ייתכן שמחלתו של צ'אווס התפשטה ומאיימת על חייו. בתגובה, מאשימים חברי הממשלה את הימין הקיצוני בעידוד ספקולציות שליליות. "העם שלנו אינו צריך לשים לב לשמועות האלה. אנו נמצאים בזמן מאוד אמוציונלי", אמר אחד השרים.

סוגיית בריאותו של צ'אווס עלתה לסדר היום בתחילת הקיץ שעבר, מאז הוא נאלץ לעבור סדרה של ניתוחים להסרת גידולים סרטניים וטיפולים כימותרפיים בקובה. בסוף השנה שעברה הוא כבר דיווח על החלמה מלאה, אך מאז מחלתו חזרה והוא נאלץ לנסוע לקובה לניתוח נוסף בסוף השבוע האחרון. אף שצ'אווס עצמו מתעקש לשמור על אופטימיות, באחרונה הופיעו מספר דיווחים על כך שמצבו מידרדר ולא נותר לו זמן רב לחיות.

עוד על מחלתו של צ'אווס:
מה הניתוח של צ'אווס יעשה למערכת הבחירות?
עיתון ספרדי: צ'אווס עוד חולה, נותרו לו חודשים
"צ'אווס יתמודד שוב על הנשיאות, למרות הסרטן"
צ'אווס על היום בו התגלה הסרטן: "בכיתי ובכיתי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully