וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בתימן: "כתב אישום נגד המרגל הישראלי"

השבוע דווח כי האיש נעצר לפני שלושה שבועות בעיר תאיז לאחר תקופה של מעקב. בדו"ח החקירה שלו נכתב כי האיש נסע בין היתר לישראל וכי יש לו שתי אזרחויות - ישראלית ותימנית

גבר בעל אזרחות ישראלית ותימנית הואשם בריגול לטובת ישראל, ובקרוב יועמד לדין בעיר הנמל הדרומית עדן – כך מסרו היום (שישי) גורמים רשמיים במדינה. האיש נעצר לפני כשלושה שבועות בעיר תאיז לאחר תקופה של מעקב. לפי הדיווחים, הוא נושא שני שמות: האחד "עבדאללה א-סיארי" ו-"אברהם אל-דרעי". הוא הובא לעדן, שם לאחר חקירה של התובע הפלילי, הוא הואשם בהיותו סוכן שעובד עבור המוסד. בדו"ח החקירה שלו נכתב כי האיש נסע למספר מדינות ערביות ובין היתר הגיע גם לישראל.

מפגינים מחוץ לשגרירות ארה"ב בצנעא, תימן. 13 בספטמבר 2012. רויטרס
הפגנה נגד ישראל וארצות הברית בתימן/רויטרס

שלשום דווח כי כוחות הביטחון בתימן חוקרים אדם שנעצר באחרונה בחשד כי ריגל לטובת המוסד הישראלי. גורם ביטחוני בתימן אמר אז כי הוא נעצר בעיר תאיז שבדרום המדינה. עוד דווח כי האיש נעצר לפני מספר שבועות, ולאחר מכן הועבר לבית כלא בעדן, שם הוא כאמור נחקר בחשד לריגול לטובת ישראל. הגורם הביטחוני ציין כי במהלך חקירתו התברר כי הוא התכוון להרחיב את פעילותו ולהקים רשת ריגול בתימן. חרף טענת התקשורת התימנית השבוע, זו אינה הפעם הראשונה שבה נעצר בתימן אדם שמחזיק באזרחות ישראלית.

גם לפני כארבעה חודשים נעצר אדם בעל אזרחות ישראלית בחשד שריגל לטובת המוסד - כך פורסם בעיתון התימני "א-נאס". על פי הדיווח, שלא היה לו אישור מכל מקור אחר ומהימנותו מוטלת בספק, העצור הודה בחקירתו כי ילדים תימנים רבים שנעלמו בשנים האחרונות "הוברחו לישראל". הצעיר, בן 30 לפי הדיווח, הודה לכאורה עוד כי המוסד הכשיר פעילים ברשת ריגול ולאחר מכן שיגר אותם לתימן או למדינות ערביות כדי שיחדרו לארגונים איסלמים.

על פי העיתון התימני, ראשי התיבות של החשוד ה"ישראלי" הם ע.א. "הוא עזב את תימן בגיל 17 למדינה במפרץ", נכתב. "שם הוא הגיע לקונסוליה האמריקאית, שאירחה אותו ולאחר מכן נתנה לו אישור מעבר לישראל דרך ערב הסעודית וירדן. הוא הגיע לישראל, ושם למד בהתנחלות של יוצאי תימן". עוד נטען כי החשוד למד מחשבים ברוסיה ובין היתר ביקר במספר מדינות אירופאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully