וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראלי נעצר בתימן בחשד שריגל עבור המוסד

ניר יהב

2.1.2013 / 14:35

לפי הדיווח בתקשורת התימנית, ישראלי בעל אזרחות תימנית נעצר לפני מספר שבועות בעיר תאיז. בחקירתו סיפר כי התכוון להרחיב את פעילותו ולהקים רשת ריגול שתפעל עבור ישראל

כוחות הביטחון בתימן חוקרים אדם שנעצר באחרונה בחשד כי ריגל לטובת המוסד הישראלי - כך דיווחו היום (רביעי) כלי התקשורת במדינה המוסלמית. גורם ביטחוני בתימן אמר כי האדם, בעל אזרחות ישראלית ותימנית ככל הנראה, נעצר בעיר תאיז שבדרום המדינה. לפי הדיווחים, הוא נושא שני שמות: האחד "עבדאללה א-סיארי" ו-"אברהם אל-דרעי".

עוד דווח כי אל-דרעי נעצר לפני מספר שבועות, ולאחר מכן הועבר לבית כלא בעיר עדן, שם הוא נחקר בחשד לריגול לטובת ישראל. הגורם הביטחוני ציין כי במהלך חקירתו התברר כי אל-דרעי התכוון להרחיב את פעילותו ולהקים רשת ריגול בתימן. חרף טענת התקשורת התימנית מהיום, זו אינה הפעם הראשונה שבה נעצר בתימן אדם שמחזיק באזרחות ישראלית.

חייל עריק מצבא תימן שומר על מתנגדי משטר בתפילת יום שישי בבערה צנעא, 18 במאי 2012. רויטרס
החשוד התכוון להקים רשת ריגול של המוסד. חייל תימני בצנעא/רויטרס

גם לפני כארבעה חודשים נעצר אדם בעל אזרחות ישראלית בחשד שריגל לטובת המוסד - כך פורסם בעיתון התימני "א-נאס". על פי הדיווח, שלא היה לו אישור מכל מקור אחר ומהימנותו מוטלת בספק, העצור הודה בחקירתו כי ילדים תימנים רבים שנעלמו בשנים האחרונות "הוברחו לישראל". הצעיר, בן 30 לפי הדיווח, הודה לכאורה עוד כי המוסד הכשיר פעילים ברשת ריגול ולאחר מכן שיגר אותם לתימן או למדינות ערביות כדי שיחדרו לארגונים איסלמיים.

על פי העיתון התימני, ראשי התיבות של החשוד ה"ישראלי" הם ע.א. "הוא עזב את תימן בגיל 17 למדינה במפרץ", נכתב. "שם הוא הגיע לקונסוליה האמריקאית, שאירחה אותו ולאחר מכן נתנה לו אישור מעבר לישראל דרך ערב הסעודית וירדן. הוא הגיע לישראל, ושם למד בהתנחלות של יוצאי תימן". עוד נטען כי החשוד למד מחשבים ברוסיה ובין היתר ביקר במספר מדינות אירופאיות.

עוד דווח כי ב-2008 שהה החשוד בסוריה עם אזרחותו התימנית, אולם הוא עורר חשד אצל השלטונות ונעצר לתקופה קצרה. ב-2009 הוא גורש לתימן, שם הוא התגורר במחוזות רבים. בדיווח לא נמסר מתי בדיוק נעצר החשוד ומה צפוי להיות עונשו במידה ויורשע בריגול לטובת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully