וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים צרו על שגרירות ארה"ב בתימן ונורו, עשרות פצועים בקהיר

ניר יהב

13.9.2012 / 15:01

מאות מצרים מחו על הפצת הסרט "תמימות המוסלמים", השליכו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר המבנה ואל ניידות המשטרה. הפגנות גם בטהרן ובתוניס - ומול השגרירות בתל אביב

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

המהומות בעולם הערבי נגד ארצות הברית, ברקע הפצת הסרט שלעג לנביא מוחמד, נמשכות זה היום השלישי. הבוקר (חמישי) התחדשו ההפגנות בקהיר והמשטרה שם הגיבה בכוח רב. מפגינים נורו בצנעא, בירת תימן, ואדם אחד נהרג. כעשרים פעילים של הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית התקהלו גם מול שגרירות ארה"ב בתל אביב, קראו קריאות נגד ארה"ב ותמיכה בנביא מוחמד. בטהרן התקהלו סטודנטים מול שגרירות שוויץ, המייצגת באירן את ארצות הברית.

במצרים, לפחות עשרים בני אדם נפצעו בקהיר, בהם עשרה שוטרים. זאת לאחר שהמוני מפגינים פשטו על השגרירות האמריקנית וכמה מהם פרצו למבנה, סמוך לכיכר תחריר. לפחות 12 בני אדם נעצרו. בהמשך אף השליכו המפגינים בקבוק תבערה לעבר מכונית משטרה מצרית שעמדה בסמוך לבניין השגרירות האמריקאית וכתוצאה מכך היא עלתה באש. לא היו נפגעים בתקרית. כוחות הביטחון הגיבו בירי גז מדמיע לעבר המפגינים.

הנשיא המצרי מוחמד מורסי אמר כי הוא "תומך במחאה לא אלימה נגד הסרט האמריקאי הלועג לנביא מוחמד". עם זאת, בהודעה שמסר, הבהיר כי "על המאמינים המוסלמים להתנגד לכל גילויי אלימות כלפי בני אדם ושגרירויות".

בתימן, הצליחו מפגינים לפרוץ לשגרירות האמריקנית בבירה צנעא. שוטרים שחסמו אותם נאלצו לפתוח באש ואדם אחד נורה למוות. המפגינים שרפו מכוניות ודגלי ישראל ולאחר מכן התפזרו מהמקום. יועץ התקשורת של נשיא תימן אמר כי הפריצה לשגרירות היא פעולה "שמטרתה לעורר ריב ומדון והפתיעה את השלטונות".

מפגינים בקהיר מתעמתים עם כוחות הביטחון. מצרים, 13 בספטמבר 2013. רויטרס
מפגין בקהיר, הבוקר/רויטרס

המפגינים המצרים נמצאים מחוץ לשגרירות מאז אתמול בערב, כאשר עדי ראייה דיווחו כי כמה מהם נעצרו לאחר שהשליכו אבנים לעבר המבנה ובקבוקי תבערה לעבר ניידות משטרה שעברו בסמוך. כמו כן, דווח כי הם גם הצליחו להצית שתי מכוניות משטרה, וכי כמה מהם אף פרצו לבניין השגרירות. עוד דווח כי כוחות הביטחון ירו גז מדמיע על מנת לפזרם מהמקום, וגרמו לפציעתם של מספר מפגינים, שמצבם לא נמסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מפגינים מחוץ לשגרירות ארה"ב בצנעא, תימן. 13 בספטמבר 2012. רויטרס
מפגינים מול שגרירות ארה"ב בצנעא, בירת תימן/רויטרס

סוכנות הידיעות המצרית הרשמית דיווחה כי במהלך העימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון נפצעו שני קצינים ו-11 חיילים מאבנים שהושלכו לעברם. כוחות הביטחון הציבו גדר תיל מסביב למתחם השגרירות כדי למנוע כל ניסיון לפרוץ אליו. "המשטרה הזהירה באמצעות רמקולים את המפגינים לבל יתקרבו לבניין השגרירות", נמסר. משרד הפנים המצרי קרא למפגינים "להביע את רגשות הכעס שלהם בצורה בלתי-אלימה", וכן קרא לנציגי ציבור "להתערב על מנת להרגיע את המפגינים במטרה לשמור על הביטחון, היציבות והאינטרסים של מצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully