וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: 10 פצועים בעימותים עם צה"ל בג'נין

ניר יהב ויהושע בריינר

3.1.2013 / 15:17

במהלך העימותים השליכו הפלסטינים אבנים לעבר החיילים, והם השיבו בירי גז מדמיע. כוח צה"ל ביקש לעצור בג'נין את פעיל הג'יהאד האיסלמי, חסן סעדי, אך הוא לא אותר במקום

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

10 פלסטינים נפצעו בעימותים שפרצו בין צה"ל לבין צעירים סמוך לאזור התעשייה בג'נין - כך דיווחו היום (חמישי) מקורות פלסטינים. העימותים פרצו לאחר שכוח צה"ל פשט הבוקר על אזור התעשייה, תיחקר כמה מהעובדים במקום ולא התיר להיכנס אליו או לצאת ממנו. במהלך העימותים השליכו הפלסטינים אבנים לעבר החיילים, ואלו השיבו בירי גז מדמיע. במהלך הפעילות עצר כוח צה"ל פלסטיני בשם אמג'ד אגברייה.

כוח צה"ל נכנס לג'נין על מנת לעצור את פעיל הג'יהאד האיסלמי, חסן סעדי. מצה"ל נמסר כי במהלך פעילות למעצר מבוקש באזור ג'נין התפתחו הפרות סדר של כ-500 פלסטינים שיידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות. בסופה של הפעילות הכוח יצא מהמקום ללא המבוקש, לאחר שלדברי צה"ל הפלסטיני לא נכח במקום.

מהומות בין כוח מיוחד של צה"ל לפלשתינים בכפר טמון, ינואר 2013. AP
מהומות השבוע בכפר טמון שליד שכם/AP

רק שלשום פרצו עימותים בכפר טמון שליד שכם לאחר שכוח מסתערבים, שפעל באופן סמוי בכפר, עצר מבוקש מהג'יהאד האיסלמי. מהתחקיר עלה כי הכוח הגיע אל הכפר כדי לאתר את המבוקש. לאחר המעצר החלו הפרות סדר אלימות שכללו יידוי אבנים, וכתוצאה מכך נפצעו שלושה חיילי צה"ל. החיילים עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וירו קליעי גומי. כתוצאה מהירי נפצעו שלושה פלסטינים ואזרח נוסף נפצע מנשיכת כלב של יחידת עוקץ.

בתוך כך, דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית מפי גורמי ביטחון כי ישראל מתכננת להגביר את המעצרים של פלסטינים בגדה כדי למנוע אינתיפאדה נוספת. "ישנה התעוררות פלסטינית מסויימת", אמר אחד מהם. "כמסקנה מכך התקבלה החלטה בקרב מערכת הביטחון להגביר את הפעילות המודיעינית והמעצרים בקרב אנשי חמאס ופעילים נגד ישראל. זה התחיל בימים האחרונים ויתגבר", אמר.

חסן חטיב, שהיה שר בממשלה הפלסטינית ומלמד באוניברסיטת ביר-זית, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא אינו רואה יד מכוונת בסבב הנוכחי של העימותים וכי מדובר בהתנגשויות "ספונטניות" בין פלסטינים למתנחלים וכן גם מקרים של השלכת אבנים ובקבוקי תבערה על חיילי צה"ל. "אני לא חושב שניתן לקשר זאת לאירוע מסוים. זה נבנה בהדרגה", אמר לסוכנות הידיעות. "אני חושב שזו תוצאה של שילוב מסוכן של חוסר באופק מדיני יחד עם משבר כלכלי חמור שמוביל לאבטלה גוברת ועוני".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully