וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתערבים עצרו מבוקש בכפר ליד שכם; מאה פצועים במהומות

הכוח שהגיע לכפר טמון הצליח לבצע מעצר, אך מבוקש נוסף נמלט. במקום התפתחו עימותים עם התושבים, אז הוקפץ כוח נוסף שהשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. שלושה חיילים נפצעו קל

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

מהומות פרצו היום (שלישי) בכפר טמון שליד שכם לאחר שכוח מסתערבים שפעל באופן סמוי בכפר עצר מבוקש מהג'יהאד האיסלמי. במקום התאסף המון זועם שהחל לידות לעברם אבנים. שלושה חיילים נפצעו קל מיידוי האבנים. מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי במהלך הפעולה הצליח מבוקש נוסף להימלט. במהלך המרדף אחריו התפתחו מהומות שבמהלכן נפצעו שלושה חיילים. כתוצאה מיידוי האבנים, הכוח שחש מאוים השתמש בגז מדמיע וירי כדורי גומי לעבר המפגינים ודיווח כי זיהה פגיעה. הפלסטינים מדווחים על יותר ממאה נפגעים.

מהומות בין כוח מיוחד של צה"ל לפלשתינים בכפר טמון, ינואר 2013. AP
מיידים אבנים בכפר, היום/AP

ביממה האחרונה פועלים כוחות מסתערבים של משמר הגבול וצה"ל סביב הכפר טמון במטרה ללכוד מבוקשים. במהלך הפעילות, ביצע הכוח מספר פעולות יזומות, במסגרתן עבר מפעולה בעלת אופי סמוי לפעולה באופן גלוי. כתוצאה מכך, החלו במקום הפרות סדר.

המסתערבים, שלפי דיווח בסוכנות הידיעות AP היו מחופשים לירקנים, הזעיקו לאזור כוח גדול של צה"ל כדי לבודד את האירוע ולהמשיך בפעולה, המכונה "סיר לחץ", שמטרתה להוציא את המבוקש מהמבנה ללא נפגעים. גורם ביטחוני מסר כי כוח של צה"ל ומשמר הגבול השתמש באמצעים לפיזור הפגנות כדי להרחיק את עשרות הפלסטינים שיידו אבנים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אזור האירוע

גורם פלסטיני בג'נין סיפר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי הפעיל שנעצר הוא מוראד בני עודה וכי אחד מאחיו הוכה. ברגע שתושבי הכפר גילו שכוח מסתערבים נמצא במקום, פרצו עימותים קשים ובעקבותיהם הוזעקו כוחות ישראלים נוספים לכפר.

"עשרות ג'יפים ומאות חיילים נכנסו לכפר במהלך העימותים", אמר הגורם. לדברי הפלסטינים, הכוח ירה אש חיה, גז מדמיע וכדורי גומי לעברם, וכתוצאה מכך נפצעו 30 פלסטינים, ועוד 100 נפצעו מהגז המדמיע. הפצועים, כמה במצב קשה, הועברו לבתי החולים באזור.

מהומות בין כוח מיוחד של צה"ל לפלשתינים בכפר טמון, ינואר 2013. AP
הכפר טמון, היום/AP

דובר צה"ל, תא"ל יואב פולי מרדכי מסר כי "היום בשעה 10:00 בבוקר נעצר ראש חוליה של הג'יאהד האיסלאמי על ידי כוח מסתערבים שהבחין במבוקש נוסף שנמלט. הכוח מבצע משעות הבוקר סריקות סביב מבנים כדי לאתר את הבחור שעד כה לא נעצר". דובר צה"ל ציין כי "הכוח לא נחשף וביצע פעולה שגרתית למעצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully