וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל פלסטיני: "ממשלת נתניהו דוחפת לפיצוץ"

ניר יהב

2.1.2013 / 16:30

דובר מנגנוני הביטחון הפלסטינים טען בראיון כי ישראל "רוצה אנרכיה שתביא לקריסת הרשות". לדבריו, הבנייה בהתנחלויות סוגרת כל אופק מדיני ומחסלת את פתרון שתי המדינות

יממה לאחר המהומות שפרצו בכפר טמון שבצפון השומרון בין כוחות צה"ל לבין צעירים פלסטינים, טוען היום (רביעי) דובר מנגנוני הביטחון הפלסטינים, הגנרל עדנאן דמירי, כי ישראל "משתוקקת לכך שתשרור אנרכיה בשטחי הרשות, אשר תוביל לקריסה של הרשות הפלסטינית". דמירי אמר עוד כי ממשלת הימין בישראל "דוחפת את האזור לפיצוץ בכך שהיא ממשיכה לבנות בהתנחלויות, סוגרת כל אופק מדיני ומחסלת את פתרון שתי המדינות".

בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", התייחס דמירי לאזהרות של ההנהגה הישראלית מפני קריסה של הרשות הפלסטינית בגדה ומפני התפרצות של אינתיפאדה שלישית. "אני חושב שהישראלים מבטאים את השאיפות שלהם", אמר. "הם רוצים שתשרור אנרכיה בשטחי הרשות וכך לומר לעולם שהרשות אינה שולטת במצב בשטח". הוא הבהיר כי כוחות הביטחון "שולטים בצורה מלאה בגדה המערבית".

מהומות בין כוח מיוחד של צה"ל לפלשתינים בכפר טמון, ינואר 2013. AP
המהומות בכפר טמון, אתמול/AP

עוד טען כי בתקופה האחרונה הגבירו המתנחלים את מתקפותיהם על הפלסטינים, וכן ישראל הגבירה את כמות המעצרים והפשיטות על הערים הפלסטיניות: "זה הוביל לכך שכל מה שעשוי להוביל לשלום בעתיד – משותק". לדבריו, "ישראל פועלת כדי להצר את צעדי הרשות ולחפש אחר דרכים שיובילו לקריסתה, ובמקביל להעניש את העם הפלסטיני והנהגתו בשל פנייתם לאו"ם".

"הכל יכול לקרות וזה מדאיג מאוד"

בכפר טמון שליד שכם פרצו אמש עימותים לאחר שכוח מסתערבים, שפעל באופן סמוי בכפר, עצר מבוקש מהג'יהאד האיסלמי. במקום התאסף המון זועם שהחל ליידות לעברם אבנים. ארבעה מסתערבים נפצעו קל מיידוי האבנים. מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי במהלך הפעולה הצליח מבוקש נוסף להימלט. במהלך המרדף אחריו התפתחו מהומות שבמהלכן נפצעו ארבעה מסתערבים. כתוצאה מיידוי האבנים, הכוח השתמש בגז מדמיע וירה כדורי גומי לעבר המפגינים. הפלסטינים דיווחו על יותר ממאה נפגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מהומות בין כוח מיוחד של צה"ל לפלשתינים בכפר טמון, ינואר 2013. AP
כפר טמון, אתמול/AP

אחד ממנהיגי פתח במחוז טובאס, אחמד אבו אסעד, אשר כפר טמון נמצא בתחום שיפוטו, אמר לוואלה! חדשות: "אנו לא מעוניינים להסלים את המצב מול ישראל, אך מה שקרה בכפר טמון הוא הוכחה לכך שאנו מתקשים לשלוט בשטח ולא מן הנמנע שהכול יתפוצץ. אנחנו כמנהיגי פתח לא מעוניינים להסלים את המצב מול ישראל, אולם צריך לקחת בחשבון שהאזרחים נמצאים תחת מכבש של לחצים. קשה להם מאד: הם לא יכולים להיכנס לישראל כדי להתפרנס, הם לא מוצאים עבודה ברשות הפלסטינית, העתיד שלהם לוט בערפל, וכשאנשים רעבים – קשה לשלוט בהם, ולכן אי אפשר לדעת מה יקרה. הכול יכול לקרות ואני מודאג מכך מאד".

הלילה פרצו גם עימותים קשים בין כוחות הביטחון הפלסטינים לבין צעירים פלסטינים משכם, שהפגינו נגד מדיניות הממשלה הפלסטינית – דבר המהווה עדות נוספת לתסכול הרב שחשים צעירי הגדה. כ-200 מפגינים שמחו על החלטת הממשלה לא להכליל את העיר העתיקה בשכם ביישובים שיזכו להנחה בתשלום חובות לחברת החשמל, הציתו צמיגים בכיכר השוהדא בעיר והתעמתו עם אנשי הביטחון. אלו ירו לעברם אש חיה, גז מדמיע ורימוני הלם. עשרות נפגעו והועברו להמשך טיפול בבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully