וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל תגביר המעצרים בגדה כדי למנוע אינתיפאדה"

על רקע העימותים האחרונים בין צה"ל לפלסטינים בגדה, טענו גורמי ביטחון בפני סוכנות הידיעות הצרפתית שישראל מתכוונת להרחיב גם את הפעילות המודיעינית. "זה עוד יתגבר"

ישראל מתכננת להגביר את המעצרים של פלסטינים בגדה כדי למנוע אינתיפאדה נוספת - כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית מפי גורמי ביטחון בישראל, לאחר העימותים האחרונים באזור. "ישנה התעוררות פלסטינית מסויימת", אמר אחד מהם. "כמסקנה מכך התקבלה החלטה בקרב מערכת הביטחון להגביר את הפעילות המודיעינית והמעצרים בקרב אנשי חמאס ופעילים נגד ישראל. זה התחיל בימים האחרונים ויתגבר", אמר.

חסן חטיב, שהיה שר בממשלה הפלסטינית ומלמד באוניברסיטת ביר-זית, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא אינו רואה יד מכוונת בסבב הנוכחי של העימותים וכי מדובר בהתנגשויות "ספונטניות" בין פלסטינים למתנחלים וכן גם מקרים של השלכת אבנים ובקבוקי תבערה על חיילי צה"ל. "אני לא חושב שניתן לקשר זאת לאירוע מסוים. זה נבנה בהדרגה", אמר לסוכנות הידיעות. "אני חושב שזו תוצאה של שילוב מסוכן של חוסר באופק מדיני יחד עם משבר כלכלי חמור שמוביל לאבטלה גוברת ועוני".

מהומות בין כוח מיוחד של צה"ל לפלשתינים בכפר טמון, ינואר 2013. AP
העימות השבוע בכפר טמון/AP

רק שלשום פרצו עימותים בכפר טמון שליד שכם לאחר שכוח מסתערבים, שפעל באופן סמוי בכפר, עצר מבוקש מהג'יהאד האיסלמי. מהתחקיר עלה כי הכוח הגיע אל הכפר כדי לאתר את המבוקש. לאחר המעצר החלו הפרות סדר אלימות שכללו יידוי אבנים, וכתוצאה מכך נפצעו שלושה חיילי צה"ל. החיילים עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וירו קליעי גומי. כתוצאה מהירי נפצעו שלושה פלסטינים ואזרח נוסף נפצע מנשיכת כלב של יחידת עוקץ.

בעקבות המהומות טען דובר מנגנוני הביטחון הפלסטינים, הגנרל עדנאן דמירי, כי ישראל "משתוקקת לכך שתשרור אנרכיה בשטחי הרשות, אשר תוביל לקריסה של הרשות הפלסטינית". דמירי אמר עוד כי ממשלת הימין בישראל "דוחפת את האזור לפיצוץ בכך שהיא ממשיכה לבנות בהתנחלויות, סוגרת כל אופק מדיני ומחסלת את פתרון שתי המדינות".

מהומות בין כוח מיוחד של צה"ל לפלשתינים בכפר טמון, ינואר 2013. AP
"התחיל בימים האחרונים ויתגבר"/AP

בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", התייחס דמירי לאזהרות של ההנהגה הישראלית מפני קריסה של הרשות הפלסטינית בגדה ומפני התפרצות של אינתיפאדה שלישית. "אני חושב שהישראלים מבטאים את השאיפות שלהם", אמר. "הם רוצים שתשרור אנרכיה בשטחי הרשות וכך לומר לעולם שהרשות אינה שולטת במצב בשטח". הוא הבהיר כי כוחות הביטחון "שולטים בצורה מלאה בגדה המערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully