וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב פיתחה פצצת צונאמי במלחמת העולם השנייה"

סופר שנבר בארכיונים בניו זילנד טוען כי ארה"ב ערכה ניסויים בפצצה רבת-עוצמה, שלו הייתה מוטלת למים, הייתה יכולה להחריב ערים שלמות. "זה לא סיפורי ג'יימס בונד", אמר

ארצות הברית וניו-זילנד ערכו ניסויים סודיים בשנות ה-40 במטרה לפתח "פצצת צונאמי" רבת-עוצמה, שתוכל להחריב ערים שלמות לאורך חופים נרחבים, באמצעות פיצוצים תת-ימיים שיגרמו גלי ענק – כך טוען איש תקשורת מניו-זילנד, ריי וורו. בספר חדש שפרסם, כותב וורו כי הצליח לגלות עדויות לכך שארה"ב ערכה כמה ניסויים בפצצה מול ניו זילנד בשנת 1944. לפי ה"טלגרף" הבריטי, וורו מגבה את טענותיו במסמכים שחילץ מהארכיון הלאומי של ארצו.

תיעוד מצמרר מ-2011: תושבי יפן נסים מגלי הענק של הצונאמי

הבוקר שאחרי רעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן. רויטרס
נזקי הצונאמי ביפן, מרץ 2011. כ-20 אלף בני אדם נהרגו/רויטרס

לדברי וורו, פצצת הצונאמי יכולה הייתה לשמש נשק קטלני נגד יפן, במקרה שפצצות האטום שהוטלו על הירושימה ועל נגסאקי לא היו פועלות בצורה יעילה. "ייתכן שהיינו 'עושים להם' צונאמי", אמר. "אם היה זה סרט של ג'יימס בונד זו היה נראית כמו פנטזיה, אבל מדובר בדבר אמיתי", טען. לדבריו, הניסויים הופסקו ב-1945, והפצצה מעולם לא הגיעה לשימוש מבצעי.

"פצצת הצונאמי" היא רק אחד מכמה מיזמים המוזכרים בספר "סודות ואוצרות", בו סוקר וורו לכאורה פרטים שונים מארכיון ממשלת ניו זילנד. לדבריו, הוא הצליח לאתר מסמכים המתעדים אפילו תצפיות עב"מים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully