וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מצמרר מהצונאמי: תושבים נסים באימה מהגל

בסרטונים חדשים שהועלו לרשת נראה גל הצונאמי שפגע ביפן מחריב עיר שלמה, לקול זעקות התושבים שהצליחו להימלט ולטפס למקום גבוה. אחדים מנסים לחלץ את חבריהם - אך נסחפים אחריהם במים

אתר רשמי

(עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

למעלה מחודש אחרי שגלי הצונאמי שטפו את יפן והותירו חורבן עצום, נחשפים צילומים חדשים שטרם נראו מהאסון. בתמונות שצולמו באמצעות טלפון סלולרי והועלו לרשת האינטרנט, נראה גל הענק מחריב עיר שלמה, וסוחף לתוכו את בתיה, כשברקע נשמעות זעקות האימה של התושבים המבוהלים שהצליחו לטפס למקום גבוה ולהשקיף משם על המתרחש.

בצילומים נראים גם כמה תושבים שלא הספיקו לברוח בזמן. הגל השחור הקטלני רודף אותם ומתקרב אליהם, והם נסים ממנו, נלחמים על חייהם. בהמשך הסרטון נראה רגע קשה לצפייה במיוחד: התושבים מנסים לחלץ את חבריהם מהגל, נלכדים אף הם בזרם האימתני - ואז נקטע הסרטון.

צילומים נוספים ששודרו השבוע בטלוויזיה היפנית מגיעים מהעיר איוואקי, ובהם נראים תושבי העיר כשהם נסים על חייהם מאימת הצונאמי. בסרטון נראים גם גלי הענק כשהם סוחפים אוטובוס וכלי רכב מטרים ספורים מצלע הר עליה ניצבים תושבים רבים, שהצליחו כנראה להינצל.

ביפן ממשיכים גם היום במבצע איתור הגופות באזור האסון, כשמספר הנעדרים עדיין עומד על כ-15,000, נוסף על 13,000 שמותם כבר הוכרז רשמית. בד בבד, ממשיכ המדינה להתמודד עם המשבר הגרעיני שנגרם עקב התקלות בתחנת הכוח "פוקושימה דיאיצ'י", שארבעה מכוריה נפגעו קשות בצונאמי. העבודות בתחנה הופרעו על ידי שורה של רעשי משנה חזקים בשבוע האחרון, והיום הודיעה חברת TEPCO המפעילה את התחנה כי אנשיה עדיין עומלים על תוכנית מסודרת לסיום המשבר, שחומרתו הועלתה אתמול רשמית לדרגה 7, הגבוהה ביותר - כמו האסון הגרעיני בצ'רנוביל ב-1986. במקביל ממשיכים להתפרסם נתונים שונים לגבי רמות הקרינה הנפלטות מהכורים התקולים. היום דווח כי בעוד רמת הקרינה במי האוקיינוס הסמוכים לתחנה הוכפלה בשבוע האחרון, רמת הקרינה בטוקיו, שעלתה קלות במהלך החודש האחרון (אך לא לרמות מסוכנות) שבה לרמה בה הייתה לפני האסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully