וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צונאמי הכה ביפן לאחר רעש אדמה בעוצמה 7.3

7.12.2012 / 11:38

כלי תקשורת ביפן דיווחו כי גלים בגובה מטר פגעו בצפון-מזרח המדינה, באזור שנפגע בשנה שעברה ברעש האדמה הקטלני. לא דווח על נפגעים אך נגרם נזק. הוסרה אזהרת הצונאמי

רויטרס

גלי צונאמי פגעו היום (שישי) בחופי צפון-מזרח יפן בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 7.3 דרגות שהורגשה סמוך לערי החוף. לפי שעה לא דווח על נפגעים אך נגרם נזקים למבנים. על פי הדיווחים, רעש האדמה זעזע מבנים רבים באזור העיר סנדאי, שנפגעה בשנה שעברה ברעידת האדמה בעוצמה 9.0 דרגות שבה נהרגו כ-20 אלף בני אדם. הסוכנות המטארולוגית ביפן הסירה את אזהרת הצונאמי.

רעידת אדמה בעוצמה 7.3 דרגות הורגשה ביפן. צונאמי פגע בצפון מזרח המדינה. רויטרס
כבאים מפנים תושבים ממבנים ביפן/רויטרס

כלי תקשורת ביפן דיווחו כי גלי צונאמי בגובה מטר הכו בחופי האזור, אך המכון הגיאולוגי האמריקאי (USGS) דיווח כי אין סכנה מפגיעת גלי צונאמי בחלקים אחרים ביפן. לפי סולם המדידה הנהוג ביפן, רעש האדמה עמד על חמש דרגות מתוך שבע – שמשמעותו פגיעה בכבישים ובתים שאינם מוגנים מפני נזקי רעידות אדמה. בעיר הבירה טוקיו הורגשה רעידה בעוצמה 4 דרגות. חברת החשמל ביפן, המפעילה את תחנת הכוח הגרעינית "פוקושימה דאיצ'י" שנפגעה ברעש האדמה הקודם, הודיעה כי לפי שעה לא דווח על פעילות לא שגרתיות במתחם התחנות. במרץ 2011 גרמו רעידת האדמה וכן גלי צונמי שבאו בעקבותיה להיתוך חלקי של כמה מליבות הכורים בתחנת הכוח הגרעינית "פוקושימה דאיצ'י". כתוצאה מכך דלפה קרינה רדיואקטיבית מהתחנות. רק בחודש דצמבר האחרון הכריזה ממשלת יפן כי האסון החמור ביותר שאירע במדינה זה 25 שנה, נמצא תחת שליטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully