וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומלץ להעמיד את אנשי המוסד לדין - האישום מתעכב

יוסי מלמן

1.1.2013 / 11:36

שתי חקירות נגד שלושה אנשי מוסד - בהם ראש אגף, ואיש מערכת הביטחון מתעכבות בפרקליטות על אף שהמשטרה המליצה להעמידם לדין פלילי בעבירות מרמה במיליוני שקלים

שתי חקירות שונות נגד שלושה אנשי מוסד ואיש מערכת הביטחון מתעכבות בפרקליטות המדינה זה כחצי שנה. לוואלה! חדשות נודע כי העיכוב נמשך מסיבות שאינן ברורות, למרות שחקירות המשטרה בעניין הסתיימו כבר לפני כשישה חודשים בהמלצה להעמיד את החשודים לדין. שתי החקירות, במרכז אחת מהן עומד ראש אגף במוסד, עוסקות בעבירות של שחיתות, הפרת אמונים, רישום כוזב, מרמה ועוד.

המדובר, כאמור, בשתי חקירות נפרדות ושונות שאין ביניהן קשר. חקירה אחת שדבר קיומה פורסם ביולי 2012 היא נגד ראש אגף במוסד. עתה מתברר כי החקירה נערכת גם נגד שני עובדים באותו אגף, שהיו כפופים לראש האגף.

העבירות המיוחסות לחשודים בפרשה הן של זיוף מסמכים בסכום של מיליוני שקלים בשנים 2009 ו-2011. ראש האגף הובא למוסד בתקופת כהונתו של ראש המוסד מאיר דגן, לאחר שירות בצה"ל. בתקופתו, האיץ ראש האגף תהליכים הקשורים לתחום עבודתו. על פי החשד, כדי לזרז את קצב ההתייעלות במוסד נקטו החשוד והכפופים לו בצעדי הונאה של הזמנת עבודה ותיארוך לאחור של אותן הזמנות ועבודות שונות במטרה להשתמש בתקציבים שלא עמדו לרשותם באותה שנת תקציב.

החשודים הושעו מעבודתם בארגון

תחילת הפרשה בבדיקה של מבקר הפנים של הארגון, שממצאיו הועברו לראש המוסד תמיר פרדו שקידם את החשוד לתפקיד ראש אגף. מתחילת החקירה נשלל החשד כי ראש האגף או שני הכפופים שלו קיבלו טובות הנאה מספקים או שנטלו כספים לכיסם. מסקנת חוקרי המשטרה היא שלא מדובר בשחיתות אישית של המעורבים שתגמול כספי בצדה.

לאחר התייעצויות עם היועץ המשפטי של הארגון וגורמים נוספים, החליט פרדו להעביר את החשדות לחקירת המפלג הביטחוני של היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) הכפופה לאגף החקירות והמודיעין של המשטרה, בראשות ניצב יואב סגלוביץ. פרדו החליט גם להשעות את ראש האגף ושני החשודים הנוספים מעבודתם בארגון עד לגמר החקירה ולהחלטת הפרקליטות בנושא.

לדברי מקורות המעורים בפרשה, ראש האגף המיוצג בידי עורכת הדין רחל תורן מכחיש את החשדות נגדו וטוען כי לא זייף מסמכים. הוא רמז כי הכפופים לו הם שאחראים למעשה וידיעתו בנושא הייתה מוגבלת - ובדיעבד. לפיכך, טענתו היא שלכל היותר המעשים שמיוחסים לו צריכים להיות מוגדרים בתחום סוגיית האחריות הפיקודית והניהולית שלו ולא בתחום הפלילי.

אם תתקבל עמדתו של ראש האגף, הרי שחומרת העבירות המיוחסות לו תקטן וניתן יהיה להעמידו רק לדין משמעתי בבית הדין למשמעת של קהילת המודיעין. בית דין זה פועל בהרכב של שופט בית משפט מחוזי ושני ראשי אגפים: אחד מהשב"כ ואחד מהמוסד. אפשרות אחרת היא שהוא יועמד לדין בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה בנציבות שירות המדינה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חשד לאונס בחניון גן העיר בתל אביב מאי 2012. דרור עינב
צירוף מקרים או עלייה בשחיתות?/דרור עינב

דוברת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה המטפלת בפרשה מסרה בתגובה: "המתואר בשאילתה אינו מדויק. התיק נמצא בבדיקה וטרם התקבלה החלטה. מעבר לכך לא נוכל להוסיף".

הפרשה השנייה נוגעת להיעלמותם של מאות אלפי שקלים, ואולי אף יותר. במרכז הפרשה עובד זוטר באחד מארגוני מערכת הביטחון החשוד כי מעל בכספים. החשוד, המיוצג גם הוא בידי עו"ד רחל תורן, הושעה מעבודתו. כאמור, גם בעניין זה הסתיימה חקירת המשטרה ובפרקליטות עדיין לא החליטו אם להגיש כתב אישום. דוברת פרקליטות מחוז מרכז המטפלת בפרשה אמרה בתגובה כי "הנושא נמצא בבדיקה".

מקורות במערכת הביטחון הדגישו כי העובדה שמתנהלות במקביל שתי חקירות נגד ארבעה עובדים במוסד ובמערכת הביטחון היא צירוף מקרים ואין להסיק מכך מסקנות מרחיקות לכת כאילו ישנה עלייה בשחיתות. "ההיפך הוא הנכון", הדגישו הגורמים. "החקירות מעידות על ההקפדה היתרה, על השמירה על טוהר המידות, על תהליכי הפיקוח והבקרה ההדוקים ועל אפס סובלנות כלפי כל חשד לעבירות על הנהלים, התקנות והחוקים". עו"ד רחל תורן סירבה להתייחס למעורבות שני החשודים אותם היא מייצגת במקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully