וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש מועצה בצפון העביר מאות אלפי שקלים לבכירים"

קובי דוד

30.12.2012 / 19:30

יוסי ורדי, ראש המועצה האזורית עמק הירדן, חשוד כי הורה על העברת הכספים לסגנו ולשתי מנהלות אגף. בעקבות חשיפת הפרשה, השיב הסגן כ-200 אלף שקלים לקופת המועצה

יחידת החקירות באגף השכר במשרד האוצר חשפה היום (ראשון) חשד להונאה במועצה האזורית עמק הירדן. על פי החשד, ראש המועצה, יוסי ורדי, הורה להעביר מאות אלפי שקלים לסגנו ולשתי מנהלות אגף ביודעו כי הוראתו היא בניגוד לחוק. בעקבות חשיפת הפרשה, השיב סגן ראש המועצה לקופת המועצה כ-200 אלף שקלים, ושתי מנהלות האגף צפויות להשיב בימים הקרובים לקופת המועצה סך כולל של כ-100 אלף שקלים.

חוקרי אגף השכר מצאו כי העברת הכספים נעשתה, לכאורה, שלא דרך תלוש השכר, מקופת המועצה לקיבוצים בהם חברים שלושת הבכירים ומשם לחשבון הבנק הפרטי שלהם. בעקבות שיתוף פעולה בין היחידה לחקירות שכר ליחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל, נפתחה חקירה פלילית נגד ורדי, סגנו ושתי מנהלות האגף בחשד שהונו את משרדי האוצר והפנים והסתירו את עובדת העברת הכספים מביקורת שכר עתידית.

החקירה נפתחה בעקבות חקירה ראשונית לאיתור מאשרי חריגות השכר שנמצאו בתלושי שכרם של עובדים במועצה, במהלכה נמצאו מקרים בהם המועצה מימנה, על פי החשד, את תשלום גני הילדים למספר עובדים, בהעברת כספים ישירה מהמועצה לגני הילדים של הקיבוצים שבתחומה, וזאת ללא אזכור טובת ההנאה בתלושי שכרם. ממצאים אלה הביאו להעמקת הבדיקה ולעריכת ביקורת חשבונאית בספרי המועצה. במקביל, ממצאי החקירה אשר עוררו חשד לעבירות מס, הועברו לבדיקת רשות המסים, שאיתרה בחשבונות הבנק של הבכירים את הכספים אותם הם חשודים שקיבלו שלא כדין.
היחידה לחקירות שכר שבראשה עומד רואה החשבון יובל מכפש, הוקמה לפני כשלוש שנים, על פי החלטת ממשלה.

היחידה חוקרת ואוספת ראיות נגד מנהיגי חריגות השכר במגזר הציבורי, כשאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה בראשותו של עו"ד אסף רוזנברג מגבש את כתבי התובענות המוגשות על ידו לבית הדין ומלווה את היחידה. בדוברות משטרת ישראל אישרו דבר החקירה נגד בכירים במועצה האזורית עמק הירדן. "עניין החקירה הוא חשד למרמה והפרת אימונים", אמרו וסירבו להתייחס לפרטי החקירה. ראש המועצה, יוסי ורדי מסר בתגובה לחשדות נגדו: " אנחנו מטפלים בנושא. הכסף הושב בצורה מסודרת. אנחנו נלמד את החומר ונגיב בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully