וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרמה והפרת אמונים: הוגש האישום נגד ליברמן

גלעד גרוסמן

30.12.2012 / 8:52

לבית משפט השלום בבירה הוגש כתב האישום נגד שר החוץ לשעבר, בגין פרשת השגריר, כשהעד המרכזי הוא דני אילון. ההגשה התאפשרה אחרי שליברמן ויתר על חסינותו

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

כתב האישום נגד שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, הוגש הבוקר (ראשון) לבית משפט השלום בירושלים כשהעד המרכזי הוא מי שהיה סגנו - דני אילון. מדובר בכתב האישום המתוקן נגד ליברמן, שכמו גרסתו הקודמת מייחס לו עבירות של מרמה והפרת אמונים בגין פרשת מינויו של השגריר זאב בן-אריה, אולם תיאור העובדות באשר למידת מעורבותו הוחמר בעקבות עדותו של אילון.

שר החוץ אביגדור ליברמן בסיעת ישראל ביתנו, יולי 2012. עומר מירון
כתב האישום הוגש. ליברמן/עומר מירון

ביום חמישי העביר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ליושב ראש הכנסת ראובן ריבלין טיוטה של כתב האישום החדש נגד ליברמן. בעקבות העברת האישום, ליברמן הודיע כי לא יבקש שחסינותו הפרלמנטרית לא תוסר ולכן כתב האישום הוגש כבר היום.

כאמור, עדותו של סגן שר החוץ היוותה גורם מרכזי בהחמרת פרטי האישום. במכתב שנשלח לעורכי דינו של ליברמן, ירון קוסטליץ וגיורא אדרת, נכתב כי בעקבות השלמת החקירה במשטרה, במה שמכונה "פרשת השגריר" זאב בן אריה, הגיעו בפרקליטות למסקנה כי ליברמן היה מעורב במינוי השגריר, בצורה העולה על זו שיוחסה לו בכתב האישום המקורי.

על פי כתב האישום המתוקן, במהלך שירותו של בן אריה כשגריר בבלארוס, הוא העביר לידי ליברמן בקשה של הפרקליטות לחיקור דין במסגרת חקירה שהתנהלה נגדו ב"פרשת חברות הקש", כפי שגם נכתב בכתב האישום המקורי. השניים שוחחו בפרטיות ושם מסר בן אריה לליברמן את הפרטים. ליברמן היה מודע לכך, כי בן אריה פועל כדי לסייע לו באמצעות פגיעה בחקירה נגדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דני אילון. ערן גילווארג
זומן לחדרו של ליברמן ושוחח עימו על מינוי בן אריה. אילון/ערן גילווארג

בהמשך, לאחר שליברמן מונה לשר החוץ, הוא הציע לבן אריה לכהן כיועץ במטה המדיני שלו ומאוחר יותר, כאשר בן אריה רצה להגיש מועמדות לתפקיד שגריר ישראל בריגה הוא התייעץ על כך עם ליברמן. לאחר שבן אריה הגיש את מועמדותו והיה אמור להופיע בפני ועדת המינויים של משרד החוץ, שבראשה עמד אז אילון, זימן אותו ליברמן לחדרו ואמר לו שיש למנות את בן אריה לתפקיד השגריר בלטביה, זאת כשהוא מנמק זאת בכך שהוא האדם המתאים ביותר כביכול לתפקיד.

אילון, נכתב בכתב אישום, שלא הכיר את בן אריה, הסתמך על דבריו שלי ליברמן ופעל לבחירתו של בן אריה לתפקיד השגריר, ובסופו של הליך הוא נבחר מבין עשרה מועמדים. ליברמן נמנע מלהביא לידיעת חברי ועדת המינויים ובהם אילון את פרשת המידע הסודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully