וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': להשעות את ליברמן מקמפיין הבחירות

טל שלו

27.12.2012 / 17:02

בעקבות החמרת פרטי האישום נגד השר לשעבר קראה יו"ר מפלגת העבודה לראש הממשלה להתנער ממנו פומבית. לדבריה, "המסר שנתניהו מעביר לדור העתיד במדינה הוא שאפשר להיות מושחת"

יחימוביץ' נגד נתניהו וליברמן, סיבוב נוסף: יו"ר מפלגת העבודה קראה היום (חמישי) לראש הממשלה להתנער פומבית מהשר לשעבר, שיואשם במרמה והפרת אמונים. זאת אחרי שנודע שיוחמרו פרטי האישום נגדו. בטיוטת כתב האישום שהעביר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, נטען כי בעת שכיהן כשר החוץ זימן ליברמן את סגנו, דני אילון, ואמר לו שיש למנות את זאב בן אריה לשגריר בנימוק שמדובר כביכול במועמד המתאים לתפקיד.

יחימוביץ' קראה לנתניהו להתנער מליברמן "ומדפוס פעולתו המושחת. במקום לחגוג איתו בחגיגות ראוותניות במאות אלפי שקלים ולהפוך אותו לגיבור, עליך להשעות את ליברמן מקמפיין הבחירות". יו"ר מפלגת העבודה הוסיפה: "המסר שנתניהו מעביר לדור העתיד במדינה הוא שאפשר להיות מושחת, אפשר לעשות קומבינות ושהכל מותר. לאזרחי ישראל מגיעה ממשלה, אשר שלטון החוק הוא נר לרגליה ושמהווה מודל ראוי לעם".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

יחימוביץ': "להמשיך לבנות בגושי ההתנחלויות לצורך ריבוי טבעי". דניאל בוק
יחימוביץ'/דניאל בוק

עדותו של סגן שר החוץ דני אילון היוותה גורם מרכזי בהחמרת פרטי האישום נגד ליברמן. במכתב שנשלח לעורכי דינו של ליברמן, ירון קוסטליץ וגיורא אדרת, נאמר כי בעקבות השלמת החקירה במשטרה ב"פרשת השגריר" זאב בן אריה, הגיעו בפרקליטות למסקנה כי ליברמן היה מעורב במינוי השגריר, בצורה העולה על זו שיוחסה לו בכתב האישום המקורי.

על פי כתב האישום המתוקן, במהלך שירותו של בן אריה כשגריר בבלארוס, הוא העביר לידי ליברמן בקשה של הפרקליטות לחיקור דין במסגרת חקירה שהתנהלה נגדו ב"פרשת חברות הקש", כפי שגם נכתב בכתב האישום המקורי. השניים - כך נטען - שוחחו בפרטיות ושם מסר בן אריה לליברמן את הפרטים. ליברמן היה מודע לכך כי בן אריה פועל כדי לסייע לו באמצעות פגיעה בחקירה נגדו.

לפי טיוטת כתב האישום, אחרי שליברמן מונה לשר החוץ, הוא הציע לבן אריה לכהן כיועץ במטה המדיני שלו, ומאוחר יותר, כאשר בן אריה רצה להגיש מועמדות לתפקיד שגריר ישראל בריגה הוא התייעץ על כך עם ליברמן. לאחר שבן אריה הגיש את מועמדותו והיה אמור להופיע בפני ועדת המינויים של משרד החוץ, שבראשה עמד אז סגן השר אילון, זימן ליברמן את אילון לחדרו ואמר לו שיש למנות את בן אריה לתפקיד השגריר בלטביה, זאת כשהוא מנמק זאת בכך שבן אריה הוא האיש המתאים ביותר כביכול לתפקיד.

ליברמן: "האמת תתברר בבית המשפט"

גם לאחר ההחלטה להחמיר את פרטי האישום נגדו, ליברמן ממשיך לטעון היום כי לא עבר עבירה פלילית כלשהי וכי הדבר לא השתנה גם בעקבות השלמת החקירה הנוספת. עוד נמסר בתגובה מטעמו, כי הוא חפץ שהעניין יתברר במהירות בבית המשפט, ולשם כך הודיע לכנסת כי הוא מסיר את חסינותו, בהמשך להתפטרותו מתפקיד שר החוץ, על מנת שההליך יוכרע במהירות בבית המשפט, ורק שם. "כל השמועות על הסדר טיעון, כמו גם שמועות אחרות, לא היו ולא נבראו, והאמת תתברר בבית המשפט", נמסר.

לקריאה נוספת:
האישום יוחמר: "ליברמן היה מעורב יותר משחשבנו"
ליברמן נגד ש"ס: "תיקי הפנים והשיכון יהיו בידינו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully