וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט אישר את הפשרה למניעת נפילה מ"המצוק הפיסקלי"

רויטרס

1.1.2013 / 8:24

סגן הנשיא ג'ו ביידן גיבש פשרה בסנאט, שאושרה אחרי חצות ברוב מוחלט. למרות שההצבעה בבית הנבחרים צפויה להיתקל בקשיים, החקיקה תושלם כנראה ביממה הקרובה ותועבר לנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

יש עסקה, אין הסכם: הבית הלבן גיבש לפנות בוקר (שלישי) פשרה פוליטית בסנאט בנושא "המצוק הפיסקלי", כדי למנוע את הידרדרותה של הכלכלה האמריקנית למיתון החל מ-1 בינואר 2013. במסגרת הפשרה, מס ההכנסה יעלה למשקי בית שמרוויחים מעל 450 אלף דולרים וליחידים שמרוויחים סכום דומה, אך הקיצוצים הנרחבים בתקציב יידחו בחודשיים.

ואולם, ההצבעה על הפשרה לא התקיימה בקונגרס לפני תום השנה החולפת, והתקיימה רק שעתיים אחרי השעה חצות (שעון ארה"ב). 89 חברי הסנאט אישרו בהצבעה מיוחדת את ההצעה ורק 9 התנגדו. ביממה הקרובה תועבר ההצעה להצבעה בבית הנבחרים, שם הרפובליקנים צפויים להביע התנגדות לחלק מניסוחיה.

לקריאה נוספת:
כל מה שרציתם לשאול על המצוק הפיסקלי ופחדתם לשאול
המצוק הפיסקלי: דרמה משובחת וצופים מאוכזבים // פרשנות

נשיא ארה"ב ברק אובמה וסגנו ג'ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון. דצמבר 2012. Alex Wong, GettyImages
סגן הנשיא ג'ו ביידן עם הנשיא ברק אובמה/GettyImages, Alex Wong

ה"עסקה" גובשה אתמול בתיווכם של סגן הנשיא ג'ו ביידן ומנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, מיטש מקונל, אחרי כחודשיים של מגעים, ואחרי שנדחתה הצעת הביניים שהניח יו"ר בית הנבחרים, הרפובליקני ג'ון ביינר. חברים בתנועת מסיבת התה במפלגה הרפובליקני דחו את הצעתו של ביינר, משום שהיא כללה העלאת מסים לעשירים, כפי שדרש הנשיא אובמה. לפי כמה ההערכות, כישלונו של ביינר לשכנע את חברי מפלגתו להצביע בעד הפשרה, עלול לעלות לו בהמשך במשרתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אנליסטים: ניתן להחיל את החוק רטרואקטיבית

לכאורה, ארה"ב אכן נפלה מה"מצוק הפיסקלי", שכן המועד האחרון להשגת פשרה היה הבוקר. עם זאת, 1 בינואר הוא שבתון בארה"ב, ושני בתי הקונגרס יוכלו להשלים בימים הקרובים את הניסוח המלא של החקיקה, ולאחר מכן להעביר אותה לחתימתו של הנשיא אובמה. לדברי אנליסטים, אין משמעות של ממש אם ההצבעה על החוק והכנסתו לתוקף תתקיים אפילו ביום שישי לפנות בוקר, שכן ניתן להחיל אותו רטרואקטיבית.

"המצוק הפיסקלי" הוא כינוי למהלך אוטומטי של העלאת מסים מלוות בקיצוצים רוחביים בתקציב ארה"ב. מדובר בפקיעת תוקפן של שורת הטבות שניתנו לציבור ולמגזר העסקי בארצות הברית בשנים האחרונות, אשר נכנסו לתוקף בימי הנשיא ג'ורג' בוש הבן, ומטרתן הייתה לעצור את תפיחת החוב הלאומי. תוקפן של ההטבות הוארך מאז בהסכמים בין הנשיא אובמה לקונגרס, ופקיעתן ב-1 בינואר 2013 הייתה צפויה לגרור אוטומטית שורה של קיצוצים בגובה 500 מיליארד דולרים בתקציב, לצד העלאות מסים ומחיקת הטבות לשכבות החלשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully