וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אות לחגיגות: אסור לפטר עובד שלקח חופשה בסילבסטר

פנחס וולף

31.12.2012 / 22:24

עקב תלונות של יוצאי ברית המועצות לשעבר, לפיהם מעסיקים איימו עליהם כי יפוטרו אם ינצלו את ימי החופשה שלהם לרגל חגיגות השנה החדשה, הוציא התמ"ת הבהרה בה אסר לפגוע בהם

יוצאי ברית המועצות לשעבר התלוננו באחרונה כי מקומות עבודה מסוימים איימו עליהם שאם ייקחו יום חופש – גם אם על חשבון ימי החופשה שלהם – הם יפוטרו, הוציא בימים האחרונים משרד התמ"ת הבהרה בנושא. על פי הודעת המשרד, חל איסור לפטר עובד רק בשל העובדה כי לקח יום חופש בשל חגיגות הסילבסטר.

מסיבת סילבסטר במלון שרתון תל אביב, דצמבר 2011. שי אוקנין
חוגגים את השנה האזרחית החדשה, דצמבר 2011/שי אוקנין

כמו כן, סעיף 6 (ב) לחוק חופשה שנתית קובע כי עובד רשאי לקחת יום אחד מהחופשה הצבורה שלו במועד שיבחר בו, נוסף למועדים המקובלים. "יום הסילבסטר הנו יום שהעובד זכאי לבחור לנצלו", נכתב בהודעת המשרד. "על פי החוק, ניצול החופשה יכול להתבצע רק אם אכן קיימות יתרות ימי חופשה לעובד ואם הוא הודיע על כך למעביד חודש מראש. אי מתן חופשה שנתית, לרבות אי מתן יום בחירה, מהווה הפרה שניתן להטיל עליה עיצום כספי בסכום של 20,000 ש"ח למעסיק", נכתב בהודעה.

בעקבות התלונות מקרב ציבור יוצאי ברית המועצות לשעבר, פנה היום המועמד מטעם רשימת "יש עתיד", יואל רזבוזוב, לשר התמ"ת, שלום שמחון, בדרישה להוציא אזהרה לבעלי העסקים בישראל ולפיה אסור לפטר עובדים בעקבות לקיחת יום חופש בשנה האזרחית החדשה. "מדובר באפליה קשה של יוצאי ברית המועצות", טען רזבוזוב. לדבריו, "למרות שהחוק בישראל מחייב לאפשר למי שחוגג את השנה האזרחית החדשה לקחת חופש באותו היום, עסקים רבים מאיימים על עובדיהם בפיטורים בניגוד לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully