וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמ"ת: "אסור למכללות הטכנולוגיות להעלות התשלום"

המכללות מצדן טוענות כי הצורך בהעלאה נובע מכך שמזה עשרות שנים המשרד לא העלה את תקציבן והוא נשחק ב-35%. שמחון: "רואה בחומרה את המהלך החד צדדי" לאור דיונים בסוגיה

למכללות הטכנולוגיות אסור להעלות את שכר הלימוד ללא אישור משרד התמ"ת – כך נטען אתמול (חמישי) במשרד, זאת בעקבות כוונתן של המכללות להעלות את שכר הלימוד לסטודנטים שלהן ב-2,000 שקלים. המכללות כינו את ההעלאה בתור "אגרת חירום", מאחר ולטענתן לא קיבלו תקצוב שהובטח להם ממשרד התמ"ת ותקציבן נשחק. שר התמ"ת טען כי על אף שתומך בהגדלת התקציב, הוא "רואה בחומרה את המהלך החד צדדי".

סטודנטים באוניברסיטה, דצמבר 2011. עומר מירון
ראשי התאחדות הסטודנטים ביקשו משר התמ"ת להתערב בסוגיית העלאת שכר הלימוד/עומר מירון

הסטודנטים ההנדסאים נמצאים באחריות המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (מה"ט) שהוא הרגולטור המופקד על הכשרת טכנאים מוסמכים והנדסאים במקצועות הנדסיים-טכנולוגיים, במסגרת האגף להכשרה ופיתוח כוח אדם, של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה.

מנהלת מה"ט לימור ניסן פנתה אמש ליעקב דור מרכז פורום מנהלי המכללות הטכנולוגיות והודיעה לו כי משרד התמ"ת רואה בחומרה את כוונת פורום המכללות הטכנולוגיות להוציא מכתב לסטודנטים על העלאת שכר הלימוד. אתמול פנו ראשי התאחדות הסטודנטים לשר התמ"ת וביקשו את התערבותו בהחלטת המכללות להעלות שכר הלימוד. במשרד התמ"ת הבהירו כי התנאי למתן הכרה של התמ"ת במכללה או המשך ההכרה, הינו עמידה בכל תנאי נוהל ההכרה לשנת הלימודים תשע"ג וכן ביתר נוהלי וחוזרי מה"ט.

"מכללה אשר תגבה שכר לימוד ותשלומים בניגוד לקבוע בחוזר ו/או לא תגיש כתב הצהרה והתחייבות כפי שנדרש, לא תקבל הכרה לשנת הלימודים הקרובה", הבהירה ניסן במכתבה. לטענתה, החלטת פורום מנהלי המכללות להודיע על העלאת שכר אינה עומדת בקנה אחד עם התחייבויות לפיהן מאושרת ההכרה במכללות.

"מהלך חד צדדי על גב הסטודנטים"

שר התמ"ת, שלום שמחון, אמר אתמול כי פעילות המכללות להכשרת הנדסאים הינה בעלת חשיבות רבה למשק ולתעשייה. לדבריו, הדרישה להגדלת תקציב המכללות מוצדקת והוא עצמו הבטיח לטפל בסוגיית התקצוב והתמחור מול משרד האוצר, במסגרת דיוני התקציב של שנת 2013, מתוך הסכמה שיש מקום לדרוש הגדלה של התמחור. דיונים אלה עדיין לא הסתיימו. "לאור העובדה כי מתנהלים דיונים תקציביים בסוגיה אני רואה בחומרה את המהלך החד צדדי של פורום המכללות הטכנולוגיות שנעשה על גבם של הסטודנטים", אמר שמחון.

בפורום המכללות הטכנולוגיות זעמו על תגובת המשרד. "ציבור הסטודנטים לתואר הנדסאי מהווה כ-11% מסך כל הסטודנטים בישראל, ו'זוכה' רק ל-0.8% מסך התקציב של ההשכלה הגבוהה. פורום מנהלי המכללות מודע לכך שהחלטה כואבת זו של גבייה עתידית של אגרת החירום בסך 2,000 שקלים הינה בלית ברירה ומתוך מחויבות אמיתית של המכללות הטכנולוגיות להשכלתם והכשרתם של הסטודנטים הלומדים לתואר הנדסאי. אנחנו פועלים מתוך אחריות ציבורית ולאומית לעתיד ההשכלה הטכנולוגית להנדסאים בישראל שנמצא במצב חירום. מזה עשרות שנים משרד התמ"ת לא פעל להעלות את התקציב לטובת המכללות הטכנולוגיות והוא נשחק ב-35%. לאור מצב זה, אין באפשרותנו לספק לסטודנטים שלנו את רמת הלימודים הראויה להם על מנת שיוכלו להיות מוכשרים בהתאם לצרכים הנדרשים על ידי התעשייה הישראלית שכבר היום סובלת ממחסור הולך וגדל של אלפי הנדסאים בשנה".

בהתאחדות הסטודנטים בירכו על תגובת משרד התמ"ת. "אנו מברכים את השר שמחון על התמיכה בסטודנטים ועצירת המהלך הכוחני והחצוף של פורום המכללות", אמר יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully