וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לנהלים: סטודנטים יחוייבו לשלם בהוראת קבע

24.5.2011 / 7:29

תקנון שכר לימוד והנחיות המועצה להשכלה גבוהה לא מאפשרים לאוניברסיטאות להשאיר רק ערוץ תשלום אחד פתוח, למרות זאת בבן גוריון ובתל אביב הסטודנטים יאלצו לשלם רק באמצעות הוראת קבע

האוניברסיטאות בן גוריון ותל אביב פועלות בניגוד להנחיות המועצה להשכלה גבוהה באופן גביית שכר הלימוד: תקנון שכר לימוד על פי דו"ח ועדת וינוגרד משנת 2001 והנחיות המועצה להשכלה גבוהה העדכניות לא מאפשרים לאוניברסיטאות להשאיר רק ערוץ תשלום אחד פתוח לשכר הלימוד.

בניגוד להנחיה זו, הנהלות אוניברסיטת בן גוריון ותל אביב החליטו במשותף עם אגודות הסטודנטים כי החל משנת הלימודים תשע"ב ישלמו הסטודנטים את שכר הלימוד, שכר הדירה בגין מגורים במעונות ויתר התשלומים, רק באמצעות הוראת קבע. שוברים לתשלום לא יתקבלו עוד על ידי המוסדות.

סטודנטים רבים שחשבון הבנק שלהם נמצא בחריגה, הביעו את זעמם על המהלך שהושלם. הודעת אוניברסיטת בן גוריון מתחילת החודש כי "לא תתבצע גבייה באמצעות שוברים וכל הסטודנטים נדרשים לחתום על הרשאה לחיוב החשבון" עוררה גל מחאה אינטרנטי נרחב באתר אגודת הסטודנטים.
סטודנטית לתואר ראשון מאוניברסיטת בן גוריון כתבה בזעם: "לא מספיק שהיד שלהם נמצאת לי עמוק בתוך הכיס עכשיו הם גם רוצים להכניס יד שניה ולקרוע אותו?? זו פשוט חוצפה שאין כדוגמתה".

אורטל, סטודנטית שנה ג' באוניברסיטה, טוענת כי החיוב לתשלום באמצעות הוראת קבע "ייצור מצב של השכלה גבוהה לעשירים בלבד, משום שרוב הסטודנטים אינם עובדים וחיים ממינוס למינוס. לא כל ההורים יכולים להרשות לעצמם להפקיד סכומים כאלו בחשבונות הילדים הסטודנטים שלהם".

"תשלום בהוראת קבע מהווה שיפור שירות לסטודנטים"

עם המעבר להוראת קבע קיבלה אגודת הסטודנטים בתל אביב פניות רבות מצד סטודנטים שחששו להיפגע ממעבר האוניברסיטה לתשלום באמצעות הוראת קבע. מרבית הפניות היו בנושא מועדי הגבייה המיועדים, סטודנטים שאין ברשותם חשבון בנק, טיפול בחריגים, תשלום באמצעות הפיקדון האישי לחיילים משוחררים, קיום ההנחה בתשלום מראש, ואפשרות לדחיית הגבייה והתראה מראש על התשלום. אגודת הסטודנטים ריכזה את תלונות ובקשות הסטודנטים והעבירה אותם להנהלת האוניברסיטה, בליווי הצעות לפתרון. לטענת האגודה, מרבית הבקשות כבר נענו.

ראש המחלקה לעניינים אקדמיים באגודה, נועם פורר, אמר כי "הסיכום שהושג עם הנהלת האוניברסיטה לגבי המעבר להוראת קבע עונה כרגע על מרבית הטענות, ויתר הטענות נמצאות כרגע בבחינה ע"י האוניברסיטה".

במסגרת הסדר התשלומים החדש, תהיה פריסת תשלומים גדולה יותר מזו הנהוגה בהסדר השוברים ובנוסף, יידחה מועד הפירעון של התשלום הראשון, ממחצית אוגוסט לסופו. ההסדר, לטענת האוניברסיטאות, מוזיל את העלות לסטודנט, בכך שנחסכים ממנו דמי הטיפול שגובה הבנק בגין תשלום באמצעות שוברים. בנוסף, מוסיפים באוניברסיטאות, נחסכת ממנו הגעה פיזית לבנק בגין כל שובר, וכך יכול הסטודנט להימנע מתשלום ריביות פיגורים בגין אי תשלום במועד.

אוניברסיטת בן גוריון מציינת בתגובה כי "תשלום בהוראת קבע מהווה שיפור שירות לסטודנטים, שכן תשלומי שכר הלימוד יפוצלו ל-8 תשלומים במקום 6 הנהוגים כיום, הסטודנטים ימנעו מתשלומי ריבית פיגורים והצמדות מיותרות, כמו כן יהנו הסטודנטים מתעריפים נמוכים יותר בבנק".

מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר כי הם "מצפים מאוניברסיטאות בן גוריון ותל אביב לפעול ברוח דו"ח וינוגרד בכל הנוגע לאופן גביית שכר הלימוד. המועצה תבחן את הנושא ותערוך בדיקה מעמיקה מול המוסדות הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully