וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כבל: "משרד התמ"ת משתק עבודת הח"כים"

פנחס וולף

9.2.2010 / 13:35

משרד התמ"ת עובר על החוק וכבר חמש שנים לא מתקן תקנות שחוק צרכני מחייב אותו לתקן – כך עולה מעתירה שהגיש ח"כ כבל נגד המשרד, שמנע בכך משני חוקים שיזם להיכנס לתוקף

לראשונה, חבר כנסת ששני חוקים שחוקק לא נאכפים, עתר לבג"צ נגד הממשלה. חבר הכנסת איתן כבל (עבודה), הגיש היום (שלישי) עתירה נגד משרד התמ"ת, לאחר שלדבריו שני חוקים שחוקק כבר לפני כחמש שנים אינם נאכפים עד היום בשל "אזלת ידו של המשרד".

לפני כחמש שנים חוקקה הכנסת חוק על פיו יוכל צרכן להחזיר מוצר שרכש ולקבל את כספו בחזרה ולא רק שובר החלפה, כפי שנהוג היום. החוק קבע כי על משרד התמ"ת לקבוע תקנות בנושא אך נראה שמאז חקיקתו לא נקבעו תקנות אלו. כך עולה מעתירה שהגיש הבוקר ח"כ איתן כבל (העבודה) בבג"ץ נגד משרד התמ"ת.

חוק נוסף שיזם כבל, המחכה כבר ארבע שנים עד שייקבעו תקנות בנושאו, מתייחס לכך שגופים מזהמים לא יוכלו לקבל מענקי סיוע מהמדינה. לטענת כבל, במשך השנים שעברו מאז שהחוקים נחקקו, הוא קיים התכתבות ופגישות עם אנשי משרד התמ"ת, אך ללא הועיל.

במסיבת עיתונאים שקיים בעניין בצהריים הסביר כבל כי "אי התקנת תקנות זו עבירה פלילית. אילו היה מדובר באזרח מהשורה הוא יכול היה למצוא עצמו מאחורי סורג ובריח. אין לי ספק שיהיה מי שינצל לרעה את חוק הצרכנות, אבל האחד יחטא ועל כל העדה תקצוף?"

כבל הוסיף כי הוא מודע לכך שפניה של חבר כנסת לבג"ץ נגד הרשות המבצעת היא לא עניין של מה בכך, משום שלדבריו "היא מחלישה את בית המחוקקים ואת הרשות המבצעת, אך לא נותרה לי ברירה. נפגשתי בעניין גם עם יו"ר הכנסת כמה פעמים ועם יושבי ראש הוועדות הרלוונטיות וקיבלתי רוח גבית מיו"ר הכנסת. אני יותר ממצפה שיו"ר הכנסת יודיע קבל עם ועולם שמשרדים ושרים שיפגעו במעמדה של הכנסת לא יוכלו להביא חוקים או תקנות לאישור הכנסת, ובכך לומר להם – אם אתם משתקים את עבודת חברי הכנסת לא ניתן לכם לפעול".

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה כי "העתירה טרם התקבלה וכשתתקבל תוגש תגובת המשרד לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully